Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med Fjärr C-lås & Larm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med Fjärr C-lås & Larm

    HEj =)

    Jag har kikat lite och jag kommer inte på varför inte fjärr c-låste fungerar, händer ingenting när jag trycker på den lilla dosan, den blinkar rött gör dosan med det händer ingenting med bilen.

    Och denna har också förbindelse med larmet förmodar jag!

    Nån som har förslag vad som skall göras?

    Mvh/Emil

    Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

  • #2
    testa o byt batteriet i dosan...jag har samma problem med min :P
    men har inte orkat byta det hahaha
    www.overdrift.com|www.norrortracing.com[br]
    Kör: Sierra & Mazda Rx-7

    Comment


    • #3
      är det orginal larm så är det väl så att det måste vara i
      plan sikt till mottagaren...alltså jävligt nära bilen.....
      Fiat Coupe 16vt -95
      Depå - Projekt tråd - Garaget.org

      Comment


      • #4
        Ja hmm , men jag har fan haft den 1cm från mottagaren, skall testa o byta batterier nu sen!

        Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

        Comment


        • #5
          Originally posted by EmiliO
          Ja hmm , men jag har fan haft den 1cm från mottagaren, skall testa o byta batterier nu sen!
          Testa med bara en snabb "klick" på knappen funkar det inte håll i knappen och se om den låser upp...
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Re: Problem med Fjärr C-lås & Larm

            Originally posted by EmiliO
            HEj =)

            Jag har kikat lite och jag kommer inte på varför inte fjärr c-låste fungerar, händer ingenting när jag trycker på den lilla dosan, den blinkar rött gör dosan med det händer ingenting med bilen.

            Och denna har också förbindelse med larmet förmodar jag!

            Nån som har förslag vad som skall göras?

            Mvh/Emil
            Kolla så att inte larmet är avstängt med den lilla nyckel.

            Sitter ett litet nyckelhål i handsfacket.
            Porsche Boxster S 2002

            Comment


            • #7
              Re: Problem med Fjärr C-lås & Larm

              Har fått samma problem me mitt - har varit struligt men nu helt dött, tänkte lossa batteripolen och starta om larmet få se om de hjälper....
              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
              S/y Mascot
              S/y Rebell
              20vT
              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

              Comment


              • #8
                Re: Re: Problem med Fjärr C-lås & Larm

                Jaha ok! du kan ju säga till om det händer något =) jag ska kolla med att byta batterier i dosan får vi se om de hjälper!

                Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                Comment


                • #9
                  Re: Re: Re: Problem med Fjärr C-lås & Larm

                  Fan de hjälpte inte att byta batterier i dosan :'( .. När man trycker på dosan ska den väl blinka typ snabbt hela tiden?

                  Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                  Comment


                  • #10
                    Re: Re: Re: Re: Problem med Fjärr C-lås & Larm

                    Originally posted by EmiliO
                    Fan de hjälpte inte att byta batterier i dosan :'( .. När man trycker på dosan ska den väl blinka typ snabbt hela tiden?
                    Har du provat den lilla larmnyckeln?
                    Porsche Boxster S 2002

                    Comment


                    • #11
                      Re: Re: Re: Re: Re: Problem med Fjärr C-lås & Larm

                      Originally posted by Orlando
                      Har du provat den lilla larmnyckeln?
                      Japp! jag har vridit runt den o massa sånt i handsfacket! but no change :/

                      Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                      Comment


                      • #12
                        Har samma fenomen.. hur jag än vrider med nyckeln i handskfackskontakten så är larmet på. Skumt.

                        Nu har iofs bilen stått avställd ett tag och batteriet är totalt urladdat, så nu är larmet äntligen av

                        ..skulle nog egentligen vilja rycka larmet och stoppa in något med radio-sändare istället för ir.

                        Eller, det vore ju kanonbra om man kunde ersätta ir-enheten med en RF a la biltema eller elfa. Men, något säger mig att det inte är så enkelt

                        Ingen som öppnat larm-mottagardelen och snokat runt?
                        snälla ta bort mitt konto....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Re: Re: Problem med Fjärr C-lås & Larm

                          Originally posted by EmiliO
                          Jaha ok! du kan ju säga till om det händer något =) jag ska kolla med att byta batterier i dosan får vi se om de hjälper!
                          Hej hjälpte inte å koppla loss ena batteri polen, ska snacka me en kille på Via bil när han kommer tilbaka från barn ledigheten om ca 10 dagar
                          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                          S/y Mascot
                          S/y Rebell
                          20vT
                          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Guggenheim
                            Har samma fenomen.. hur jag än vrider med nyckeln i handskfackskontakten så är larmet på. Skumt.

                            Nu har iofs bilen stått avställd ett tag och batteriet är totalt urladdat, så nu är larmet äntligen av

                            ..skulle nog egentligen vilja rycka larmet och stoppa in något med radio-sändare istället för ir.

                            Eller, det vore ju kanonbra om man kunde ersätta ir-enheten med en RF a la biltema eller elfa. Men, något säger mig att det inte är så enkelt

                            Ingen som öppnat larm-mottagardelen och snokat runt?
                            Behövs ett el schema, nån som har?
                            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                            S/y Mascot
                            S/y Rebell
                            20vT
                            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by pazzo
                              Behövs ett el schema, nån som har?
                              De fins en diagnos port för att kolla larmet....
                              Undrans vad de kostar å rigga de `.~)
                              Attached Files
                              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                              S/y Mascot
                              S/y Rebell
                              20vT
                              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                              Comment

                              Working...
                              X