Announcement

Collapse
No announcement yet.

Etanol E85 mera effekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Etanol E85 mera effekt

    Hej jag börjar fundera på att det kanske skulle vara möjligt att konvertera cuppen till denna soppa. Det ska ju passa turbomotorer väldigt bra. Det påstås att oktantalet höjs till 104. Mappar man in datorn till detta så kan man ju ladda mer och ändå ha en tidig tändning. Saab tar ju ut 20% mer i sin motor så det bör ju gå att plocka ut minst 260 hästar ur en 20vt. Någon mer som har funderat på detta?
    Regards
    lenel
    Alfa 2000 GTV Historic Racer och en gul Coupe 20vt 97

  • #2
    Jag fundera lite på det innan när jag hade min coupe.

    Men det blev aldrig av mest med tanke på att man måste bygga om sitt soppesystem ordentligt allt från pump, slangar, spridare etc. E85 krävs i större mängder än vanlig bensin så det måste vara rätt mycket flöde genom alla slangar etc. Det var det lätta. Sen måste man hitta någon kan mappa det ordentligt.


    Hade jag börjat nått bygge eller försökt trolla ut massa effekt ur en bil så hade jag utan tvekan provat mig på en E85 konvertering.

    Kommer vara många byggen i sommar som kör på detta bränsle.
    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

    Comment


    • #3
      vad e det som krävs? jag har en walbro pump, 790cc spridare, allt e monterad av klaus på turbocenter, bilen kommer även att mappas där, kan jag bara be dom om det eller har jag det som krävs redan, (tanka o kör?)

      Comment

      Working...
      X