Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stulen och styckad Coupé 16VT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Oj, här grävs det djupt.
    Ägaren själv visste inte om den hade startspärr.

    Jag har för mig att vi på skoklosterträffen kom fram till att bilen inte hade startspärr.
    Porsche Boxster S 2002

    Comment


    • #17
      Tack för svaren

      Comment


      • #18
        Samma historia hände med min Uno Turbo. Den blev stulen ur varmgarage i Solna för några år sen. Min kompis hade falkögon och råkade se den på en parkering i ett bostadsområde utåt Tyresö/Haninge några veckor senare. Mosade lås och buskörd.
        Flerbilsgarage är ingen garanti trots att väktarbolag ska kontrollera flera turer per dag.
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment


        • #19
          Angående det här med startspärren så har jag för mig att det har diskuterats i en gammal tråd som handlade om det här med den röda nyckeln. Jag tror att det var en kille som skrev att på 94-or, eventuellt nån årsmodell senare också, sitter startspärren i larmdosan så att om man inte har någon sådan eller av någon annan anledning bara låser med nyckeln aktiveras inte startspärren.


          Kan kanske vara bra att veta... Fast det är klart att tjuvarna kanske uppehåller sig på såna här forum också så om ni vill radera den här posten så är det helt okej med mig

          Comment

          Working...
          X