Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lampmotor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lampmotor

    Har öppnat, rengjort och slutligen målat insatsen till strålkastarna på coupén. En rejäl skillnad på glaset mot hur det var innan, och den lackade insatsen blev riktigt bra faktiskt. Ska slänga upp en bild vid tillfälle...

    ...jag hade även isär de små motorenheterna som sköter höjdregleringen av ljusbilden. En av dem var nämligen trasig och rör sig inte ur fläcken. Antagligen är det motorn i den som brunnit, för spänningsmatningen verkar fungera.

    Vet någon var man kan få tag i såna där små motorer? Det är av typen som brukar sitta i alla möjliga mojänger såsom leksaksbilar osv.

    ..eller finns det någon som har en hel motorenhet att sälja? Hela plastlådan liksom?

    Mvh

    Gugge
    snälla ta bort mitt konto....

  • #2
    Här är lite bilder från rengöring och målning av strålkastarna. Kvalitén på bilderna är tyvärr under all kritik (taget med mobilkameran)... Bilden uppe till höger ger en fingervisning om hur skitiga glasen var innan rengöring! De hade nästan en smått brun/gul nyans ...

    Även om man nu tycker kromad insida är porrigt och förkastligt, så kan jag varmt rekommendera att ta sig besväret och öppna upp och rensa upp lite inne i lamphuset iaf!
    Attached Files
    snälla ta bort mitt konto....

    Comment

    Working...
    X