Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blromsklossar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blromsklossar

    hej

    Skulle köpa nya belägg till min coupe 1995, kollade mekonomens hemsida för att beställa nya. Men är det inte samma bromsar/belägg till alla 16v turbos?
    På mekonomens hemsida har de nämligen delat upp det på 16v från 94-97 och 97 och uppåt.

    Vad skilljer??
    ..::Körde Fiat Coupe 16vT (saknar)::..

  • #2
    16VT gjordes bara till 1996. ;-)
    Sen kom som bekant 20VT, med Brembo-bromsar.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Originally posted by per
      16VT gjordes bara till 1996. ;-)
      Sen kom som bekant 20VT, med Brembo-bromsar.
      tyckte det verkade konstigt men varför skriver de ut så?? det finns ju en egen sida för 20v..

      finns det nått annat bra ställa att köpa klossar på? gärna en liten uppgradering från orginal.
      ..::Körde Fiat Coupe 16vT (saknar)::..

      Comment


      • #4
        16V från 97 o nyare är en annan bil än den du har, med (Barchetta) 1800-motorn.
        Tror faktiskt Mekonomen har både Red Dot o Tarox, annars har Alfa Rosso garanterat Tarox. De har 031-402510.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Originally posted by per
          16V från 97 o nyare är en annan bil än den du har, med (Barchetta) 1800-motorn.
          Tror faktiskt Mekonomen har både Red Dot o Tarox, annars har Alfa Rosso garanterat Tarox. De har 031-402510.

          ok. Jo de har lite olika, men det lustiga är ju att det står under turbo modellen. Men men, spelar inte så stor roll, kan ringa dom i stället och höra mig för.

          Skickar dom eller?

          e det någon mening att köpa nya slitsade skivor åxå? eller duger orginalen bra??
          ..::Körde Fiat Coupe 16vT (saknar)::..

          Comment


          • #6
            Om de inte är skeva duger de bra, jag har original till mina Tarox belägg, funkar kanon.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              men e inte 20v bromsskivor ventilerade? bättre? passar 20v turbons bromsar till 16v?
              ..::Körde Fiat Coupe 16vT (saknar)::..

              Comment


              • #8
                Under "Coupe Info", längst upp, finns allmän info om Fiat Coupe.

                Din har oxå ventilerade skivor. Men de är mindre än 20VT:s och går inte att byta mot dessa, om du inte samtidigt byter oken. Känns lite meningslöst att byta, tycker jag, om du inte ska börja med långloppsracing el. dyl...
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  ok..tack för hjälpen ;-) blir nog till att köpa nya klossar bara, blir billigast så, och jag har inte någon tanke på att börja köra racing el dyl. Så får bli tarox belägg hos mekonomen på måndag!
                  ..::Körde Fiat Coupe 16vT (saknar)::..

                  Comment


                  • #10
                    16vt bytte formen till klossarna 96.
                    alltså finns det 2 olika varjanter att välja på, den fram till 96 o den från 96 uppåt, finns 16 v utan turbo oxå.antar att du ska ha den äldre modellen om du har en 95:a, e bilen importerad kan det vara knepigare.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Fadi
                      16vt bytte formen till klossarna 96.
                      alltså finns det 2 olika varjanter att välja på, den fram till 96 o den från 96 uppåt, finns 16 v utan turbo oxå.antar att du ska ha den äldre modellen om du har en 95:a, e bilen importerad kan det vara knepigare.
                      ok då förstår jag. får kolla upp vilka som passar när jag beställer. E inte alla 16vt importer?
                      ..::Körde Fiat Coupe 16vT (saknar)::..

                      Comment


                      • #12
                        Lysna med Per Stacke på Pean Sweden, han kan bromsar och säljer inget jäkla skit som tarox, greenstuf osv...

                        Tel: 0370-76650

                        /Jimmy Särås
                        mvh Jimmy Särås

                        0736-996 993

                        Comment


                        • #13
                          Vad är det för fel på Tarox då? Tycker att de är bra, i alla fall bättre än original vilket kanske inte säger så mycket. Har inte provat något annat heller för den delen.
                          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                          Comment


                          • #14
                            Novisen: Tror jag kört med alla saluförda märken som jag känner till i Sverige på bromsklossar...

                            Kan säga att Tarox & greenstuf är dynga och knapt värda att kallas för sportbeläg...

                            Men ja lite lite bätre än orginal men mer än så... Nej...

                            /Jimmy Särås
                            mvh Jimmy Särås

                            0736-996 993

                            Comment


                            • #15
                              Vad rekomenderar du i så fall? Om man nu inte vill ha belägg som kräver en ½-timmes hård bromssträcka för att börja funka? Tycker att Tarox biter rätt bra rätt fort och andra sportbelägg kräver rätt mycket värme för att ta (enl. vad jag hört). Upptäckte att det är minst lika skoj att bromsa som att gasa, så är rätt nyfiken på vad man skall stoppa in nästa gång beläggen är slut (och minsann, tror att jag behöver nya ok också, och dämpare och fjädrar, kan ju bli riktigt skoj). Och inte sådana där skrikiga heller, men det har väl kanske inte så mycket med beläggen i sig att göra?


                              Tänker mest på Punton, kanske skall tilläggas.....
                              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                              Comment

                              Working...
                              X