Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slira på kopplingen....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slira på kopplingen....

    Tja... skulle bara kolla en sak... har nämligen börjat slire en del på min koppling med vilje... för att det ska bli roligare körning så klart... sticker ju rätt bra i dom andra växlarna om man vill...

    Men e lite orloig för hur mycket det sliter på kopplingen.. sak juh ivög på en lång dyr europa resa med den nu i sommar i har inte råd att byta innan om det skulle vara nått... ska jag kanske skita i att slira tills jag vet jag har råd att köpa en ny??

    Tack på förhand...
    Vart tog min nacken vägen!?

  • #2
    Re: Slira på kopplingen....

    Originally posted by Indian
    Tja... skulle bara kolla en sak... har nämligen börjat slire en del på min koppling med vilje... för att det ska bli roligare körning så klart... sticker ju rätt bra i dom andra växlarna om man vill...

    Men e lite orloig för hur mycket det sliter på kopplingen.. sak juh ivög på en lång dyr europa resa med den nu i sommar i har inte råd att byta innan om det skulle vara nått... ska jag kanske skita i att slira tills jag vet jag har råd att köpa en ny??

    Tack på förhand...
    Tja!

    kopplingsbyte på en coupe är ingen rolig lr billig sak kan jag säga dig på en gång.

    Iaf du är meckar kunnig och kan byta själv så kanske du klarar dig runt 6k.

    Men ska du lämna in den så får du räkna med en 10k. Iaf när jag byte koppling på min. Som tur är slapp jag betala eftersom det gick på försäkringen.

    Så slira inte i onödan !


    mvh
    king

    Comment


    • #3
      Det skulle inte jag börja göra frivilligt på någon bil...
      /H

      Comment


      • #4
        Re: Slira på kopplingen....

        Originally posted by Indian
        Tja... skulle bara kolla en sak... har nämligen börjat slire en del på min koppling med vilje... för att det ska bli roligare körning så klart... sticker ju rätt bra i dom andra växlarna om man vill...
        Menar du att du slirar på kopplingen på andra växlarän 1an?
        Porsche Boxster S 2002

        Comment


        • #5
          ligger i tex 2:an på låga varv... håller gasen nere sen bara tuchar jag kopplingen lite så motor går upp i varv o turbon laddar direkt... bilen sticker som fan då... men vet juh om attt det sliter...

          men visste inte hur pass mycket... men får ta det lugtn då... tills jag vet att jag har råd att yta koppling....
          Vart tog min nacken vägen!?

          Comment


          • #6
            Gör det inte många gånger inpå varann, det kommer bara sluta med att du får byta svänghjul också..
            Fiat uno 355hk på 1.3 liter
            X1/9
            www.kallebacksmotor.se

            Comment


            • #7
              Originally posted by Indian
              ligger i tex 2:an på låga varv... håller gasen nere sen bara tuchar jag kopplingen lite så motor går upp i varv o turbon laddar direkt... bilen sticker som fan då... men vet juh om attt det sliter...

              men visste inte hur pass mycket... men får ta det lugtn då... tills jag vet att jag har råd att yta koppling....
              Mätt med din bakdel ja.

              Mät med en klocka så får du sämre tid.
              Porsche Boxster S 2002

              Comment

              Working...
              X