If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
själv kör ja på 3,5, har progressiv bränsletrycksregulator... det sticker iväg till över 4 dock vilket inte är det bästa, måste köpa en som man kan ställa övre gränsen på då man inte plågar sönder spridarna
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Ägare av Fiat Coupé 20V Turbo -97
-*..letar alltid efter mera hästar....*-
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Killerrabbit- ut och justera bums..annars börjar det snart att strula! ( jag har erfarenhet)
Orginal är det 3 bar grundtryck vid 0 i vacuum/tryck. Har du lyckan att ha en proggressiv regulator så ställ den på 3-3,2bar beroende på hur mkt du laddar.
Man får MAX ändra 0,2bar från grundtrycket utan att det senare ska bli komplikationer.Lågegenskaperna är tyvärr känsliga och lambdan kan koksa igen som på min o.s.v med mkt felsökning att vänta!
Att trycket ökar uppåt 4bar under laddtryck är inga probs. för det är ju endast under ladd trycket det ändras!Snarare positivt om du har en pysventil med högre ladd t.ex.
Comment