Announcement

Collapse
No announcement yet.

Orginal Bränsletryck 20VT?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Orginal Bränsletryck 20VT?

    Jag undrar lite nu vad orginal bränsletryck ska vara, för att ja måste veta lite nu när jag har chippat o så att de inte är på tok för högt eller så!

    Mvh/Emil

    Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

  • #2
    3 bar är vel orginal

    själv kör ja på 3,5, har progressiv bränsletrycksregulator... det sticker iväg till över 4 dock vilket inte är det bästa, måste köpa en som man kan ställa övre gränsen på då man inte plågar sönder spridarna
    -*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
    Ägare av Fiat Coupé 20V Turbo -97
    -*..letar alltid efter mera hästar....*-
    -*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

    Comment


    • #3
      LÄS DETTA!

      LÄS!!! Då detta med rätt soppatryck är VIKTIGT!

      Killerrabbit- ut och justera bums..annars börjar det snart att strula! ( jag har erfarenhet)

      Orginal är det 3 bar grundtryck vid 0 i vacuum/tryck. Har du lyckan att ha en proggressiv regulator så ställ den på 3-3,2bar beroende på hur mkt du laddar.
      Man får MAX ändra 0,2bar från grundtrycket utan att det senare ska bli komplikationer.Lågegenskaperna är tyvärr känsliga och lambdan kan koksa igen som på min o.s.v med mkt felsökning att vänta!
      Att trycket ökar uppåt 4bar under laddtryck är inga probs. för det är ju endast under ladd trycket det ändras!Snarare positivt om du har en pysventil med högre ladd t.ex.

      Mvh Togge !
      ¤TOGGEX¤

      Comment


      • #4
        Emilio, du behöver inte tänka på något tryck!
        I det chip du köpt finns en färdig bränslemapp. Se till att du har fräsht soppfilter bara. ;-)
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment

        Working...
        X