Announcement

Collapse
No announcement yet.

FIAT-loggor...?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• FIAT-loggor...?

Tja, funderar starkt på att köpa en gul coupè. Dock finns lite skönhetsproblem. Fåfänge jag vill gärna ha FIAT-loggan fram och bak. Dessa är borttagna av förra ägaren och finns inte kvar....

Vad göra? Kan man köpa dessa nånstans och finns det nån som kan fixa dit dessa loggor så att det ser ut som bilens orginal....?

Tokig fråga kanske men...ändå...!
    /Giallo Ginestra

Re: FIAT-loggor...?

Originally posted by plant
    Tja, funderar starkt på att köpa en gul coupè. Dock finns lite skönhetsproblem. Fåfänge jag vill gärna ha FIAT-loggan fram och bak. Dessa är borttagna av förra ägaren och finns inte kvar....

Vad göra? Kan man köpa dessa nånstans och finns det nån som kan fixa dit dessa loggor så att det ser ut som bilens orginal....?

Tokig fråga kanske men...ändå...!
    Inte tokigt alls. Märkena finns hos Fiat att köpa.

Fram skall det vara "////" märket. Bak sitter det vanliga "Fiat" Märket.

Ett alternativ är att sätta dit nya fiatmärket, titta på Per's bil i depån.

Du kan även hitta märken på tillexempel Ebay.
    Porsche Boxster S 2002

Comment

...

...tack för att du svarade! Dock vet jag vart märkena ska sitta och her de ser ut. Problemet är att få orginalmärkena och få på dem på samma ställen som innan.....

Kanske nån FIATverkstad kan fixa detta....finns tyvärr ingen här i Uppsala mig veterligen....
      /Giallo Ginestra

Comment

Re: ...

Originally posted by plant
        ...tack för att du svarade! Dock vet jag vart märkena ska sitta och her de ser ut. Problemet är att få orginalmärkena och få på dem på samma ställen som innan.....

Kanske nån FIATverkstad kan fixa detta....finns tyvärr ingen här i Uppsala mig veterligen....
        MT-Motor (eller Bilvalet som de numera heter) här i Uppsala kan säkert hjälpa dig med detta.
        På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
        http://www.garaget.org/?car=63213

Comment

...tackar allra ödmjukast för tipset!!!!

...by the way, vet du vem som äger den svarta coupen som brukar stå vid studentlägenhethuset bakom cederbladskolan?
          /Giallo Ginestra

Comment

Märket fram är förmodligen identiskt med annan modell från samma tid, t.ex. Punto. Kolla på skroten! (tex. Bildemo) Den får du säkert nästan gratis.
            De i bak åldras ganska fort, så ett nytt är nog bättre.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

Comment

...

...tack för svaren. Snart, snart, snaaaart är jag coupè-ägare!!!

CAN`T WAIT!!!!!!
              /Giallo Ginestra

Comment

Skön känsla..
                Här är förresten mitt bakre emblem (sitter m självhäftande tape):
                http://sfk.ibk.se/depa/showfile.php?...0&type=picture
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

Comment

....

helt okay!!!...men jag vill nog ha orginalloggan vid vänstra baklyktan.....
                  Attached Files
                  /Giallo Ginestra

Comment

Ack ja ack ja, har heller inga emblem på min men jag vill däremot behålla den så! Jag kan säga att det är en fördel i stad som Gbg där man plockar på sig några p-böter då och då. Och varför då kan man undra? Jo, p-lisorna har inte den blekaste aning om vad det är för bil utan fiat-emblemen och då kan de skriva bäst de vill. En ej korrekt ifylld lapp får man pengarna tillbaka på. Hehe...

Tur du bor i uppsala hörru! P-skiva som gäller där väl?

Comment

...Oh-oooohh....!

...Du sa nåt där mannen! Shit att jag inte tänkt på det innan för P-skivor här är INTE vanligt vill jag säga men P-lisor finns det dock flertalet av.

Ska ha ditt tips i åtanke nästa vecka då jag slår till på coupèn!

(fast det är ju jobbigt att vara slav under fåfängan som en annan är...)

Tack igen för alla svar!!!-man lär sig nåt nytt för varje dag!
                      /Giallo Ginestra

Comment

Originally posted by Anders 147
                        Ack ja ack ja, har heller inga emblem på min men jag vill däremot behålla den så! Jag kan säga att det är en fördel i stad som Gbg där man plockar på sig några p-böter då och då. Och varför då kan man undra? Jo, p-lisorna har inte den blekaste aning om vad det är för bil utan fiat-emblemen och då kan de skriva bäst de vill. En ej korrekt ifylld lapp får man pengarna tillbaka på. Hehe...

Tur du bor i uppsala hörru! P-skiva som gäller där väl?
                        Lätt för P-Lisa att komma runt om de kryssar i rutan för "Övriga bilmärken" då är boten korrekt och där med giltig.
                        Porsche Boxster S 2002

Comment

Hehe! Du köper dig ett väldigt trevligt bilägande, om än dyrare än andra. (och det är det värt). Iaf, lycka till med bilinköpet!

Comment

Orlando, ja skriver de i övriga är man torsk. Men en del tycks glömma eller skita i att skriva i ens övriga och då har man rätten på sin sida.

Comment

....

...tack Anders för "pushen" att köpa en coupè men det verkar som att det råder skilda uppfattningar hurvida det "kostar" att äga coupèn. Vissa säger att denär billig, vissa säger att den inte är dyrare än andra och vissa säger att det är dyrt och kostsamt med coupèn.

Känns som att det är kostsamt med vilken bil man än har. Visserligen är ju vissa bilar kostsammare än andra men ändå. Sen är det väl ändå en fråga om HUR mycket man pysslar och grejar med bilen som avgör hur ekonomiskt det är att ha sin coupè. Eller......?......

Tack återigen för repen!
                              /Giallo Ginestra

Comment

Working...
                              X