Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur upplever ni coupen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hur upplever ni coupen?

    Tjenis

    Är lite inne på en coupe men det jag undrar är lite är vilken modell ni hade rekommenderat för mig en student som gärna lägger pengar på annat än just laga bilen, hellre snygga till den. En ca 50 000 hade jag tänkt lägga, vilken modell(om man får för de pengarna) hade man fått i fint skick? Är de rent allmänt många vanliga samma fel på dem? (Läste en tråd med köpråd så länka inte dit tack!) Något som är dyrt på den och vanligtvis måste bytas/går i sönder?

    Tacksam för svar MVH

  • #2
    ...

    ...du tar orden ur munnen på mig mannen!

    Skulle ocks vilja veta det!
    /Giallo Ginestra

    Comment


    • #3
      för femtiotusen så är det en 94-95 års modell (16vt) som gäller....
      Fiat Coupe 16vt -95
      Depå - Projekt tråd - Garaget.org

      Comment


      • #4
        Billigast att äga är nog 16V 1.8L men den är dyrare i inköp än dom äldre 16VT och 16V 2.0.

        För övrigt skall man alltid passa sig för att köpa en sportbil och sen inte tro att den kostar något i underhåll.

        Räkna på nånstans 10-25% av vad bilen kostar i servicekostnad oavsett om det är en Fiat, BMW eller Honda (eller annan sportbil).
        Porsche Boxster S 2002

        Comment


        • #5
          Köp en Polo.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Oki skrev dock inte att jag inte tänker lägga pengar på att laga den för det får man göra med vilken bil man än köper.
            Klarar mig utan idiotkommentarer Per.

            MVH

            Comment


            • #7
              ....

              ....ja, precis! Nu vill man ju höra "snälla" saker om coupèn så att man blir peppad inför köp...liksom... (dock väldigt bra med realistiska svar bör sägas) :-)
              /Giallo Ginestra

              Comment


              • #8
                Den är väl lite kostsam rent försäkringsmässigt men inget överdrivet. skadekostnader är inte värre än någon annan sportbil.
                Men att äga en är fruktansvärt roligt.
                Själv blir det ekonomiska inga problem så länge den är min

                Comment


                • #9
                  Re: Hur upplever ni coupen?

                  Originally posted by finlandia
                  Tjenis

                  Är lite inne på en coupe men det jag undrar är lite är vilken modell ni hade rekommenderat för mig en student som gärna lägger pengar på annat än just laga bilen, hellre snygga till den. En ca 50 000 hade jag tänkt lägga, vilken modell(om man får för de pengarna) hade man fått i fint skick? Är de rent allmänt många vanliga samma fel på dem? (Läste en tråd med köpråd så länka inte dit tack!) Något som är dyrt på den och vanligtvis måste bytas/går i sönder?

                  Tacksam för svar MVH
                  Har ägt en Coupe 20vt dock, gick som fan. Helt klart den roligaste bilen jag ägt, har haft några fräcka bilar innan den. S40 t4, nissan 200sx.

                  Dock vart jag tvungen att sälja. Skulle inte alls ha emot att äga en coupe igen inom en snar framtid.

                  16v turbo har jag inte provat, men den går säkerligen lika bra som en 20vt. med trim osv, så går dom riktigt bra.

                  Sen är det ju kul att äga en bil som folk märker när man brummar förbi, minns när jag hade min. Många som kom fram o fråga va det var för sort osv. Sånt e skoj.

                  Hittar du ett fint ex, som e bra servad osv. Så e det bara att slå till.

                  trevlig midsommar!

                  sup o svälj, 17" fälg....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Re: Hur upplever ni coupen?

                    Originally posted by KingDingeLing


                    trevlig midsommar!

                    sup o svälj, 17" fälg....
                    Håller med dig. Trevlig midsommar!
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • #11
                      jag skulle inte köpa en för 50 000:-, satsa hellre på bättre ex så slipper överraskningar. för det pridet e det rishögar enligt mig...

                      Comment


                      • #12
                        http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id...look=krisancar

                        Rent skit då?
                        Hur är det med delar? Svårt att få tag i?

                        MVH

                        Comment


                        • #13
                          nu menade jag med turbo, ser nu att letar utan turbo o det skiljer en del....bara åka o titta vet jag..

                          Comment


                          • #14
                            Aha oki va lite otydlig. Tack

                            Comment


                            • #15
                              .....???

                              ..."nu menade jag med turbo, ser nu att letar utan turbo o det skiljer en del....bara åka o titta vet jag.."

                              Tror inte jag riktigt förstod det där...Menar du att man inte borde gå för turbo eller....?

                              (ja, jag vet....tokiga fråga, men...)
                              /Giallo Ginestra

                              Comment

                              Working...
                              X