Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vindrutetorkaren bak...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vindrutetorkaren bak...

...okej, jag är JÄ......LIGT NÖJD med min gula skönhet men nåt som psykar mig är att fläkten inte fungerar OCH att inte vindrutetorkaren bak inte heller gör det!!!

Nåväl tänker jag. Jag måste i varjefall kolla om det KANSKE skulle vara nåt man kan fixa själv. Eftersom att vindrutetorkaren bak inte reagerar överhuvudtaget när man försöker aktivera den inifrån så tänkte jag att motorn som driver torkaren kanske hade brännts sönder. FEL för vad händer när jag öppnar den svarta dosan i bakluckan där mekanismen sitter?-Jo, sladden som försörjer torkaren med ström är URKOPPLAD!!!! Fatta om jag blev förvånad! Ja, ja, bara att koppla in den igen tänker jag och kopplar in sladden. MEN, när jag aktiverar torkaren återigen inifrån så fungerar den visserligen MEN GÅR OAVBRUTET HUR MAN ÄN GÖR!!!!!!!!

VARFÖR, VARFÖR?????

Snälla experter, vad beror detta på....det verkar ju då inte vara nåt problem med motorn till torkaren i varjefalll :-)
    /Giallo Ginestra

...

kolla om kontakterna till torkarmotorn har ärjat.. i så fall rengör dom och så du får en fin yta.
    ..::Körde Fiat Coupe 16vT (saknar)::..

Comment

...

...tack, ska pröva det! :-)
      /Giallo Ginestra

Comment

...

...fast hur rengör jag dessa på BÄSTA sätt....???
        /Giallo Ginestra

Comment

annars kan man ju alltid göra så här:

http://sfk.ibk.se/depa/showfile.php?...3&type=picture

betydligt snyggare om man frågar mig....men smaken e ju som baken....
          Fiat Coupe 16vt -95
          Depå - Projekt tråd - Garaget.org

Comment

Jag håller med Gustaf!
            Mycket snyggare utan torkare.
            Ta väck den och "spara vikt"!
            Coupé 20VT LE -99 Svart
            Camaro V8 1LE -14 Röd
            Huracan V10 610-4 -14 Grå
            Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

Comment

alx har du hittat en bra plugg till din?
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

Comment

Fast coupen är ju redan framtung, så det är ju dumt att ta bort ännu mer vikt bak. :-)
                Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

Comment

Det där ser ju faktiskt himla bra ut, sen tycker jag itne att jag haft någon större nytta av min bakre torkare. Den gör inte jobbet speciellt bra och jag kör inte när det regnar... Gäller bara att hitta en lämplig plugg, nån som har måtten?

Panda 169

Comment

Originally posted by Freddan72
                    alx har du hittat en bra plugg till din?
                    Gustaf (ovan) rekommenderar att titta på Micro. Där
                    köpte han sitt plastlock. Ser riktigt bra ut, original typ.
                    Jag har inte hunnit dit ännu, återkommer med feedback.
                    Det jag har gjort hittils är att hälla i silikon så det ska
                    vara tätt.

/alex
                    Coupé 20VT LE -99 Svart
                    Camaro V8 1LE -14 Röd

Comment

Originally posted by novisen
                      Fast coupen är ju redan framtung, så det är ju dumt att ta bort ännu mer vikt bak. :-)
                      Jag kompenserar det med att dra bak förarstolen i
                      bakersta läget och vinkla bak ryggstödet riktigt mycket... ;-)
                      Coupé 20VT LE -99 Svart
                      Camaro V8 1LE -14 Röd

Comment

Smart alx, har inte tänkt på det! 2 flugor på smällen samtidigt, både rätt viktfördelning och rätt F1-ställning som är så viktig när man skall ut på mer inspirerad körning :-D
                        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

Comment

Originally posted by novisen
                          Smart alx, har inte tänkt på det! 2 flugor på smällen samtidigt, både rätt viktfördelning och rätt F1-ställning som är så viktig när man skall ut på mer inspirerad körning :-D
                          Att sitta långt ifrån ratten är ju helt fel ställning vid inspirerad körning.
                          Porsche Boxster S 2002

Comment

Har du inte kollat på F1 på TV? De sitter med raka ben och raka armar. Känns riktigt sportigt att köra så ;-)

Lagom böjda armar, men tror att man skall försöka sitta rak i ryggen så att man inte får problem med ryggskador om man krockar. Kraften framåt skall inte trycka ihop ryggraden, bättre om den bara böjer den farmåt. Men det där är sådant som brukar visa sig när man kör, brukade sitta med aningens för raka armar förut, kändes mer vilande när man bara kör, men det blir lite knepigt att svänga då, så nu har jag justerat fram stolen och vinklat upp ryggstödet lite. Många som kör aldeles för liggande och för raka ben, funkar fint så länge man inte behöver göra plötsliga korrigeringar (typ älgar och renar och andra vilda djur, fast inte höns). Och däck, varför kör folk på friktionsdäck på sommaren? Hörde en som sa att han behövde inte bättre fäste, körde ju ändå så lugnt och hade inte så "sportig" bil. Han ångrar sig nog den dagen en älg studsar upp, och han gärna hade kunnat stanna en meter tidigare, eller klarat av att väja runt istället för att bara gå rakt fram pga kokande gummi under fälgarna.... Jaja... som någon sa:
                            Däcken är din enda kontakt med verkligheten, se till att hålla den på avstånd!

Eller något sådant.
                            Last edited by novisen; 8 July 2005, 15:50.

Comment

Att jag inte kan sitter så upprätt som jag vill upplever jag som den största nackdelen med Coupén.

Jag har taklucka och sitter jag så nära ratten som jag egentligen vill göra så slår jag huvudet i taket.

Oj va offtopic vi hamnade...
                              Last edited by TobbeC; 8 July 2005, 15:59.
                              Porsche Boxster S 2002

Comment

Working...
                              X