var å provkörde en 16v turbo idag men är lite örundrad över kopplingen. det var första och enda coupen jag kört så jag har inga refferenser men det tror jag nog att jag har här
Om man startade från stilla stående och släpte kopplinge från 2500-3200 varv så nöp den inte men den slirade inte på traditionelt sett heller. det var som om den hade anti spinn men det har dom väl inte (94-95) .........
Den skönk i varv samtidigt som den axade (axade fin fint
tills att hastighet och varvtal mötes. allt skede markant och inte segt som traditionelt koppling slir gör.
men rullade man sakta 5-10-15 km/h och dumpade kopplingen hög den direkt som jag vill att den ska göra.
lite klyven i vad jag ska tro så lite input från vore inte fel.
mvh
Om man startade från stilla stående och släpte kopplinge från 2500-3200 varv så nöp den inte men den slirade inte på traditionelt sett heller. det var som om den hade anti spinn men det har dom väl inte (94-95) .........
Den skönk i varv samtidigt som den axade (axade fin fint
tills att hastighet och varvtal mötes. allt skede markant och inte segt som traditionelt koppling slir gör. men rullade man sakta 5-10-15 km/h och dumpade kopplingen hög den direkt som jag vill att den ska göra.
lite klyven i vad jag ska tro så lite input från vore inte fel.
mvh

Comment