Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spridare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spridare

    Mina spridare för ett j*vla oväsen, eller jag tror att det är spridarna i alla fall. Det är ett klickande ljud, påminner lite om när man trycker på en knapp på en datormus. (snabbt och många ggr)
    Speciellt märkbart om man kör förhållandevis långsamt, gärna genom en tunnel eller brevid en mur eller liknande med öppna fönster. Varvar man lite så hörs det inte, men det antar jag är pga. högre motor/avgas ljud och inte för att de tystnar.
    Är de dåliga och måste bytas eller är det 'by design'?
    Eller är det inte spridarna som låter?

    Panda 169

  • #2
    Svårt att veta vad det kan vara när man inte hör ljudet själv. Men ett tickade eller som du skriver klickade ljud så kan det vara det berömda grenröret som spruckit också...
    På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
    http://www.garaget.org/?car=63213

    Comment


    • #3
      Jo, tänkte på det också. Har ej heller kollat upp grenröret, men stoppar man huvudet under huven med motorn igång så kommer ljudet från spridarna. Värmeskölden över grenröret/turbon är förhållandevis nytt och utan märken från värme. Luktar inte avgaser i motorrummet heller, så därför har jag inte brytt mig om grenröret ännu.
      Ljudet ökar i takt med varv, ända tills man varvar så pass mkt att ljudet drunknar i motor/avgasljud.

      Panda 169

      Comment


      • #4
        har precis samma ljud på min bil! måste ut och titta hur grenröret mår nu
        Learning By Doing...

        Comment

        Working...
        X