Announcement

Collapse
No announcement yet.

Start problem på min nya coupe....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Start problem på min nya coupe....

    hej alla.

    nu är det officielt. jag har köpt den överlägsta bästa framhjulsdrivna bil som nånsin har byggts. En fiat coupe 16v turbo -95. Fyfan vilken rolig bil helt otrolig famför allt för att vara framhjuldiven.
    Helt överlycklig tills i natt...

    Var nere i göteborg o hämtade min nya coupe igår o körde hem den till västerås. gick som en dröm. dock halvvägs så började det regna och jag upptäckte att vidrute torkaren inte funkade. Så i natt när jag kom hem så kom en kompis över och vi började felsöka....hittade inte felet men när vi gav upp så fick vi inte igång bilen. verkar som den inte får soppa. Tändnig finns kollade med strobb.
    tände med en dust av startgas.

    jag kan gissa på bränslepumps räle eller säkring men kan inte hitta nån utav dom. Nån som vet var dom sitter.

    Är det nån som har nåt annat förslag på vad det kan vara.....???

    HJÄLP!!!!!!
    Last edited by Se_Fox; 24 July 2005, 04:18.
    _____________________
    Överlycklig äger till:
    Fiat Coupe 16v Turbo -95

  • #2
    problemet löst!!!!!

    lagom till kvällskruisen och efter ca 12 timmars felsökande upptäckte jag att coupen har ett FPS system dvs Fire Protection System.
    Det sätts i gång om man på minsta ställe (bevisligen) kortsluter eller krockar tsx ( finns säkert fler saker som triggar den).
    vad som händer då är att som stryps.
    Löses skrattretande enkelt genom att trycka på en knapp som på coupen sitter ovanför handtaget till huven.

    Jag förstår att endel skulle idiot förklara mig efter 12 timmars felsökande för denna enkla lösning men tänk på att jag vid tillfället ägt min coupe i sa 13 timmar och aldrig hört talat om nåt FPS system, dessutom är min handbok på tyska och lyckades inte översätta detta stycke korrekt. Ska nog beställa en handbok på svenska.

    förresten jag ÄLSKAR min nya coupe!!!!!!
    _____________________
    Överlycklig äger till:
    Fiat Coupe 16v Turbo -95

    Comment


    • #3
      Skönt att det löste sig !!! Både på coupen och min alfa finns det systemet att vid krock slås bränsletillförseln av. Säkert bra vid olycka men lite retligt i ditt fall. ut och njut nu i nya bilen ! :-)
      ¤TOGGEX¤

      Comment


      • #4
        Kul att du trivs med bilen!

        Köpte du bilen av en firma i Göteborg?
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #5
          japp. härlig stad.
          _____________________
          Överlycklig äger till:
          Fiat Coupe 16v Turbo -95

          Comment

          Working...
          X