Announcement

Collapse
No announcement yet.

Larm?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Larm?

    Hallå!
    Precis fått hem min nya coupe (igår iaf) 16vt -95. Hur vet man att larmet är på? :\ Larmas det om man bara låser med nyckeln? Eller kort och gott. Hur ser man att den är larmad? Förutom att krossa en ruta eller så

    //PP
    Porsche 996 C2 -00
    Volvo V60 D3 -12

  • #2
    Om det är samma originallarm som jag har på min, så har du en liten röd diod som sitter 3 knappar till höger om varningsblinkersknappen om jag inte minns fel (dioden sitter monterad i en knapp). Den ska blinka om det är larmat, d v s om du m h a fjärrkontrollen har aktiverat det.

    Bara att låsa med nyckeln aktiverar inte larmet.
    snälla ta bort mitt konto....

    Comment


    • #3
      Tack

      Okej :\ då verkar det som mitt larm är "urkopplat" mha "låset" i handsfacket. Har ingen nyckel till de låset. Är det någon form av standardnyckel till alla eller är det spec från bil till bil :dunce: ? Kanske kunde få prova mha ngns nyckel (Till låset i handsfacket dvs)

      MVH//PP
      Porsche 996 C2 -00
      Volvo V60 D3 -12

      Comment


      • #4
        Re: Tack

        Originally posted by ParkPre
        Okej :\ då verkar det som mitt larm är "urkopplat" mha "låset" i handsfacket. Har ingen nyckel till de låset. Är det någon form av standardnyckel till alla eller är det spec från bil till bil :dunce: ? Kanske kunde få prova mha ngns nyckel (Till låset i handsfacket dvs)
        Jag har hört ryktesvägen att på vissa 16VT (importerade) så aktiveras larmet genom nyckeln.

        Har du ingen diod? På min bil går larmet om man öppnar bagageluckan men jag tror det var ett senare påfund.
        Porsche Boxster S 2002

        Comment


        • #5
          ..

          Jorå. Har diod. Och den blinkar inte Någon som vet ang "låset" i handfacket om alla har samma nyckel till de eller om det är en specifik nyckel till det också?

          MVH//PP
          Porsche 996 C2 -00
          Volvo V60 D3 -12

          Comment


          • #6
            Re: ..

            Originally posted by ParkPre
            Jorå. Har diod. Och den blinkar inte Någon som vet ang "låset" i handfacket om alla har samma nyckel till de eller om det är en specifik nyckel till det också?
            Det är nycklen för att stänga av larmet. Så det är inte samma.
            Porsche Boxster S 2002

            Comment


            • #7
              hehe. har lite svårt att förklara mej =) Jag har alltså org larmkontroll och silvernyckel. Men jag har inte nyckeln man slår på och av larmet med (dvs till låset i handsfacket) Undrar om det är samma nyckel till "alla" Coupeer där för isånnafall skulle man ju kunna prova och se varför det är avstängt om någon skulle vara så vänlig att låta mej prova med "dennes" nyckel.

              MVH//PP
              Porsche 996 C2 -00
              Volvo V60 D3 -12

              Comment


              • #8
                Originally posted by ParkPre
                hehe. har lite svårt att förklara mej =) Jag har alltså org larmkontroll och silvernyckel. Men jag har inte nyckeln man slår på och av larmet med (dvs till låset i handsfacket) Undrar om det är samma nyckel till "alla" Coupeer där för isånnafall skulle man ju kunna prova och se varför det är avstängt om någon skulle vara så vänlig att låta mej prova med "dennes" nyckel.

                MVH//PP
                har inte heller den :-( går väll att köpa från OO kanske.
                Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                S/y Mascot
                S/y Rebell
                20vT
                Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                Comment


                • #9
                  Tycker det låter konstigt om det skulle vara samma nyckel till alla Coupéer... Lite väl enkelt för tjuven då...

                  Kan kolla på min ikväll, och berätta hur stiften sitter (Har tyvärr ingen digitalkamera just nu) .. så kan du ju jämföra med någon annans.
                  snälla ta bort mitt konto....

                  Comment


                  • #10
                    Skulle ju va kanon guggenheim!


                    //PP
                    Porsche 996 C2 -00
                    Volvo V60 D3 -12

                    Comment


                    • #11
                      Okay.. hur sjutton ska jag beskriva den här nyckeln.. hmm..

                      Gör en liten enkel bild. Den stämmer inte riktigt...Men till 95% är den korrekt. Vill inte lägga ut en exakt bild av nyckeln liksom..även om larmet ska ur vilken dag som helst.
                      Attached Files
                      snälla ta bort mitt konto....

                      Comment


                      • #12
                        Tack guggenheim! ska kolla på de där imorrn. När är larmet aktiverat? När låset är vridet till kl12 eller när det är vridet till kl3?

                        MVH//PP
                        Porsche 996 C2 -00
                        Volvo V60 D3 -12

                        Comment


                        • #13
                          Det är väl bättre om någon annan kollar på sin nyckel, och se om den är väldigt snarlik.

                          Vetisjutton i vilket läge det är av/på tyvärr.
                          snälla ta bort mitt konto....

                          Comment


                          • #14
                            är det nån som har koll på hur man programerar in en ny larmdosa till orginal larmet.???
                            _____________________
                            Överlycklig äger till:
                            Fiat Coupe 16v Turbo -95

                            Comment


                            • #15
                              Har för mig jag har läst något om det på det där engelska forumet.. hmm.. Men det var nog inte så lätt att hitta :/
                              snälla ta bort mitt konto....

                              Comment

                              Working...
                              X