Announcement

Collapse
No announcement yet.

j-vligt dyr bromsvätska

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Sketfull
    Motul RBF600 kostar runt 100:- för 0.5l och är i samma klass som Castrol SRF.
    Castrol är typ den bästa, och det tar dom betalt för.
    Vart köpte du Motul?
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

Comment

Originally posted by Freddan72
      Vart köpte du Motul?
      I Göteborg tycker jag du åker till Kallebäcksmotor och handlar.
      Annars finns den lite överallt. Populär på MC-firmor.
      //Rickard
      http://tipo.sketfull.com

Comment

MQ/Brembo Bromsvätska

Hej,

Här kommer mitt bidrag till bromsvätske debatten. Har använt MQ:s bromsvätska under ett flertal år och är mycket nöjd med den. Kostar c:a 100:-/liter vilket jag tycker är mycket prisvärt.

Finns även en ännu vassare Brembo vätska som heter LCF 600 Plus men den har jag inte testat ännu. Vet inte vad den kostar men titta in på den här sidan så hittar ni diverse nödvändigheter från MQ:s sortiment mm.
        Har kollat priset på den och den kostar 332:-/0,5l och är för "Racing Purpose only" men det är en Dot 4!!

Jag köper mina bromsdetaljer härifrån(skivor, belägg mm).

www.kvickmc.se (klicka på bilracing för bromsvätskor)

Pär
        Last edited by Pär C; 18 August 2005, 11:39.
        Coupé 20VT -LE -99
        Maserati Merak -73

Comment

Väcker tråden

Vad tycker ni om Motuls bromsvätska? Måste byta i min coupé.

ca 77kr/liter

Racing Brake Fluid 600
          100% syntetisk, mycket hög torrkokpunkt (307 grader Celsius).
          Passar även för användning under extrema förhållanden, som t ex racing.
          Last edited by 84jr0; 2 May 2006, 14:26.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

Comment

Jag köpte nyligen ATE Super Blue av Bil och Industribromsar på tomtebogatan.

250:- litern.

Något man skall tänka på att det är viktigare att ha ny vätska än att ha dyr vätska. Så kör motuls och byt oftare är nog ett smartare än mitt val.
            Porsche Boxster S 2002

Comment

Originally posted by TobbeC
              Jag köpte nyligen ATE Super Blue av Bil och Industribromsar på tomtebogatan.

250:- litern.
              Har du hunnit testa denna bromsvätska? 2 liter bör räcka för att byta ut bromsvätskan? Tänkte börja med att suga ut gamla bromsvätskan ut behållaren och fylla på med ny och sen pumpa ut en liter eller så.

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

Comment

Originally posted by 84jr0
                Har du hunnit testa denna bromsvätska? 2 liter bör räcka för att byta ut bromsvätskan? Tänkte börja med att suga ut gamla bromsvätskan ut behållaren och fylla på med ny och sen pumpa ut en liter eller så.
                Du klarar dig med 0,6-0,7 L.

Lättast tycker jag är att pumpa behållaren nästan tom. sen fylla på med ny vätska. Sen är det bara o pumpa tills det kommer blått (om den nya vätskan är blå dvs.) ur nippeln. Använd gärna en backventil från biltema.
                Porsche Boxster S 2002

Comment

Hoppar in här ja me...säg mig...vid vilka milsintervaller bör man helst förnya bromsvätskan? Finns det symptom som pekar på gammal bromsvätska?

Lika bra o fråga =)
                  Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                  Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

Mvh
                  Joksi

¤ Garaget.org

¤ Joksi.net

Comment

En gång om året rekomenderas, vartannat år enl. serviceboken o jag kommer ihåg. Har inte så mycket med hur långt du kör, mer hur länge den används. Bromsvätskan löser vatten och detta försämrar egenskaperna (kokpunkten)
                    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

Comment

Okej, o på Coupén är det också samma vätska för både bromsar o koppling om ja förstått det rätt?

Man kan väl inte byta koppling utan att vätskan rinner ut isf? Så antagligenn har verkstan bytt den lr iaf fyllt på med ny?
                      Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                      Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

Mvh
                      Joksi

¤ Garaget.org

¤ Joksi.net

Comment

Du klarar dig med 0,6-0,7 L.

Lättast tycker jag är att pumpa behållaren nästan tom. sen fylla på med ny vätska. Sen är det bara o pumpa tills det kommer blått (om den nya vätskan är blå dvs.) ur nippeln. Använd gärna en backventil från biltema.
                        Är du säker på detta? Under 1 liter låter lågt i mina öron.

Comment

Originally posted by 84jr0
                          Är du säker på detta? Under 1 liter låter lågt i mina öron.
                          Jag har bytt två gånger.
                          Porsche Boxster S 2002

Comment

Jag har bytt två gånger.
                            OK då tror jag dig Du tömde systemet helt och fyllde på med ny vätska och pumpade tills det börja spruta från alla nipplar.

Comment

Ta en nippel i taget Inte alla på samma gång.
                              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                              Min projekttråd - 19T
                              Min Youtube kanal
                              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

Comment

Working...
                              X