Hej!
Från början när bilen var orginal så laddade den 0.9bar och laddtrycket höjdes med varvtalet och nådde max vid 7000varv (0.9bar)
När jag sedan hade chippat den med Graham L chippet så betedde den sig helt annorlunda så att laddtrycket sticker upp till 1.2bar vid 2500-3000varv, och sedan sjunker så mycket som ner till 0.6bar ju mer man varvar!
Sedan nu efter ett tag så når laddtrycket endast 0.6bar och går knappt ner något när man höjer varvtalet!
Har kollat laddtrycksstyrventil så att den fungerar och det gör den.
Trodde även att katten kunde vara igensatt men den var helt ok!
Så undrar nu om ni vet något om detta? eller haft några liknande problem med just Graham L chippet?
mvh/Danne
Från början när bilen var orginal så laddade den 0.9bar och laddtrycket höjdes med varvtalet och nådde max vid 7000varv (0.9bar)
När jag sedan hade chippat den med Graham L chippet så betedde den sig helt annorlunda så att laddtrycket sticker upp till 1.2bar vid 2500-3000varv, och sedan sjunker så mycket som ner till 0.6bar ju mer man varvar!
Sedan nu efter ett tag så når laddtrycket endast 0.6bar och går knappt ner något när man höjer varvtalet!
Har kollat laddtrycksstyrventil så att den fungerar och det gör den.
Trodde även att katten kunde vara igensatt men den var helt ok!
Så undrar nu om ni vet något om detta? eller haft några liknande problem med just Graham L chippet?
mvh/Danne
Comment