Announcement

Collapse
No announcement yet.

Polyuretanbussningar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Polyuretanbussningar?

    Börjar bli dags att byta bussningar i framvagnen, så jag tänkte om man kanske på en gång skulle byta till polyuretanbussningar typ Powerflex el. liknande. Är det någon som har erfarenhet av sådana bussningar, hur är komforten och prestandan? De är ju inte så billiga, typ 500:- styck.
    Evocars chip | Uppsala avgasteknik 2.5" m. racekat | Sänkt med HR-fjädrar | Dubbelkonat BMC |

  • #2
    Polly

    "godis" har Camoa

    Klicka på Mehr infos och därefter Mehr Bilder...

    Bilen kommer bli mer direktstyrd, stötigare och du får sämre komfort, men skit i det. Cuppen är en sportbil ;-)
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Forza i Alingsås säljer Powerflex-bussningar, borde vara billigare att handla därifrån.
      http://www.forza.se/

      Har ej själv erfarenhet av dessa, kör med standardbussningar, än så länge...
      Coupé 20VT LE -99 Svart
      Camaro V8 1LE -14 Röd
      Huracan V10 610-4 -14 Grå
      Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

      Comment


      • #4
        Stötigare och mindre komfort, hmm..
        Min coupé har ju redan så dålig komfort med sin sänkning och sportigare dämpning så jag vet inte om jag vill ge upp den sista gnutta komfort som finns där Och gävles vägar är ju i urkasst skick så. Menmen, å andra sidan så får man ju bättre väghållning
        Evocars chip | Uppsala avgasteknik 2.5" m. racekat | Sänkt med HR-fjädrar | Dubbelkonat BMC |

        Comment


        • #5
          Tight Coupé

          Detta intresserar mig också.
          Min 20VT -98 klonkar i höger fram och jag tänker göra nån slags framvagnsrenovering under vintern.
          Jag var och besiktigade den idag, (u.a.), men de kunde inte se att något var glapp. Jag tror att det är spindelleden i alla fall.
          Om man satsar på nya bussningar, powerflex tex hur gör man då med spindelleden. Jag har sett att de vill sälja hela länkarmen med spindelled och bussningar i ett paket.
          Finns spindelleden som reservdel tro?

          Ingen som har någon riktig erfarenhet av powerflex eller motsvarande bussningar?
          Är det bättre än original?

          Jag tänker mig att det kanske blir bra även med original om man bara får dit nya. Det är ju gamla utslitna original man jämför med vid ett byte. Har någon jämfört nya orginalbussningar mot powerflex?

          Vi pratar om de två inre bussningarna i länkarmen alltså?
          Finns powerflex även till krängningshämmarinfästning och staget till densamma?

          Finns något att göra med stötdämparens övre fäste i "pottan" Där är ju också gummi som kan bli gammalt och mjukt.

          Jag vill ha en tight coupé till nästa säsong!

          Idéer?

          /Janne

          Comment


          • #6
            Originally posted by jasj
            Nybörjare postar samma inlägg två gånger!

            de går r a d e r a = e d i t :~)
            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
            S/y Mascot
            S/y Rebell
            20vT
            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

            Comment


            • #7
              Fixat! ;-)
              Men alltså, spindellederna duger väl bra som original? De flexar ju inte direkt. Det är väl mer infästningarna till bärarmar osv. man byter ut.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Jag körde med Powerflex's teflonbussningar på min BMW E36 Coupé och erfarenheterna därifrån är enbart positiva. Tightare framvagn fick man leta efter!
                "Först kommer inget, sen kommer inget, sen kommer allt!" /Heinz

                Comment


                • #9
                  Upp med tråden igen! Jag får oxå lite klonkar från framvagnen och jag vill göra en service där innan hjulinställningen.

                  Har ringt runt lite och det verkar bara finnas PowerFlex bärarmsbussningar till coupen. De kostar 890kr, 2 på högra sidan och 2 på vänstra.

                  Hur sitter krängningshammaren? Finns det inga bussningar där? Hoppas bara att spindeln på min inte har gått för då måste det bli nya länkarmar.

                  Ni som har bytt bussningar och sänkt bilen med fjädrar hur upplever ni chassit? Är det värt med PowerFlex? Är inte intresserad av komfort vill ha väghållning.
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment

                  Working...
                  X