Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gruppköp farthållare - intressekoll?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gruppköp farthållare - intressekoll?

    Tjenare.

    Visst är det rätt jobbigt att blåbeklädda människor med dåligt temprament prejar dig till vägkanten, rycker ur dig ur din Fiat, slänger dig på motorhuven, o skriker - "Everything you say can and will be turned against you in the court of law"???

    Det tycker iallafall jag. "Den som ändå hade farthållare till sin Fiat Coupe!" - tänker man varje gång.

    Som tur är har jag nu lyckats fixa en liten grupprabatt på farthållare från PDQ. De har gjort högkvalitativa farthållare, larm, m.m. sedan tidernas begynnelse (nästan).

    http://www.pdq.se

    Deras grundpris för en grundsats + billigaste manöverenheten (UCM-05) är 4900kr.

    Om vi är uppåt 10st. som köper kan vi få grundsats + VALFRI manöverenhet för 3700kr!

    På köpet får vi alltså manöverenhet med inbyggd display + minne för förinställda hastigheter, t.ex. 90 eller 120km/h. (Begränsad tillgång dock på vä-monterad spak m. minne, ca 10st kvar.)

    Perfekt för Coupe är den lilla enheten med display, den borde kunna sättas i askoppen - osynlig när den inte behövs!

    Deras paket är inte direkt modellanpassade utan passar alla bilar med speedsensor (som Coupe har). Monteringsinstruktioner ingår, och jag kan ta på mig att göra en guide efter montering (har sysslat med sådant i mina tidigare jobb).

    Intressant kanske? Vi borde väl bli några st...

    Om någon hittar ett ännu billigare alternativ någonstans är det förstås ännu bättre!
    Last edited by per; 22 September 2005, 13:09.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

  • #2
    När är tanken att detta skall gå av stapeln?
    Jag kan eventuellt vara intresserad, men då jag har lite speciell skattesituation så spelar datum/månad ganska stor roll.

    Panda 169

    Comment


    • #3
      Funkar de på en PuntoGT också?
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        Jo de borde funka där oxå! Så länge bilen har någon sorts elektrisk sensor för hastighet. Antingen om hast.mätaren är elektrisk eller om "bilen är 90-talare, borde ha sensor" enl. PDQ...

        Jim: Så fort vi är tillräckligt många! Alternativt när vi märker att vi inte blir fler, då får jag ev. ringa o kolla om antalet är ok för PDQ.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          "AA-144 Universell pulsgivare till fordon med mekanisk hastighetsmätare."
          Med den så funkar det säkert till alla bilar?

          Comment


          • #6
            fanns det inte farthållare orginal till coupen som man kunde beställa?

            Kan säga att jag har använt farthållaren några få gånger, har knappt använt den under min resa genom Europa... men kan vara kul sak att ha i bilen kostade mig +3000kr vid beställnig av bilen.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Det fanns konstigt nog aldrig till Coupe som original.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Originally posted by per
                Det fanns konstigt nog aldrig till Coupe som original.
                Frågan ställdes faktisk till Fiat varför man inte hade farthållare i Coupén.

                Jag har för mig att svaret var att farthållare inte ansågs sportigt.
                Porsche Boxster S 2002

                Comment


                • #9
                  Eller så ver det för dyrt, systemet fanns inte på nån annan bil i den serien (Tipo/Brava/Marea) att plocka ifrån, så man hade varit tvungen att göra ett nytt system.. Så tror jag det var, ekonomi som alltid.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    Hmm ja intresset kanske inte kan kallas stormande.. 2 pers? Funderar på att köpa en själv ändå. Några löner framåt...
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #11
                      är med på din linje Per... men möjligtvis för min alfa. och som sagt några löner fram då jag byter jobb om 1,1/2 vecka ! och då blir det långt till jobbet att köra..
                      Farthållare=billig försäkring mot av me kortet
                      ¤TOGGEX¤

                      Comment

                      Working...
                      X