Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ljudbygge, Hjälp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ljudbygge, Hjälp!

    Ledsen att behöva göra en tråd för detta men "search" funktionen har inte fungerat på 2 dar och jag behöver verkligen hjälp :/

    Jag har nu kommit så långt att det har blivit dags att börja dra sladdarna till slutsteg och högtalare. MEN mitt problem för tillfället är störmkabeln som jag inte kan hitta/få in i coupen. Jag har pillat in den i det där gummihålet under torkarbladen vid förarsidan och lirkat in så mkt som 1m! men jag kan inte hitta den när jag lyser inne i coupen under ratten..Hur skall jag göra?

    Gör det nåt att en högtalarsladd kommer hamna 1 dm ifrån strömmen eller ska jag dra den tillsammans med den andra på andra sidan för säkerhets skull? (är rädd att mina 5m sladdar inte räcker..)

    :]
    Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
    Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

  • #2
    Du kan dra in sladdarna i motorrummet i det hålet som finns under kåpan som blinkersen sitter i! Alltså om du skruvar bort den med några skruvar! Då finns det ett hål som är lite större än en 5krona som det sitter en lite gummipropp för! gör ett hål på den eller ta bort den så kan du leda ner sladdarna så kommer dom ungefär vid pedalerna, inte riktgt men vid sidan där!

    Och det ska inte vara några problem att ha 1dm ungefär från strömmen , oftast ingen fara!

    Lycka till!

    Mvh/Emil

    Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

    Comment


    • #3
      Kan du dra den på andra sidan varför inte göra det? Jag hade gjort det för säkerhets skull!
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Tack Emilio och 84jro för svaren ..Precis som du sa emilio mynnade strömsladden ut där vid blinkersen och jag drog den igenom sladdportalen för dörren (den svarta gummikorven) och jag har även dratt igenom högtalarsladden genom där vilket blev kanonbra!
        Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
        Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

        Comment


        • #5
          Då får man höra lite dunkadunka nästa ggn vi ses då, Smooth? Lycka till med resten av montaget ! ;-)
          ¤TOGGEX¤

          Comment


          • #6
            Får gratulera till de feta ljudbygget

            Måste man få kika på sen på en träff

            Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

            Comment


            • #7
              Vars satte du slutstege och om det var i skuffen vars drog du ström kabeln inne i och igenom cupen till skuffen alla minna mattor sär limmade med nåt fukt skydd eller liknande.
              _____________________
              Överlycklig äger till:
              Fiat Coupe 16v Turbo -95

              Comment


              • #8
                Togge: Yeah ;D

                Än är det inte klart Emilio men tackar så mkt

                Se_fox: Jag kommer ha två st slutsteg på var sitt "stativ" på vadera sida av baslådan som kommer stå i mitten.
                Jag drog strömmen igenom hålet med gummiskyddet som finns under torkarbladet på förarsidan (måste lossa plastskyddet som går tvärs över rutan) när jag fick in sladden i coupen som jag beskrev ovan drog jag det under mattan ja! Men jag var tvungen att "skära loss" mattan från ett plastmaterial som satt fast via listen sen drog jag bara under.
                Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                Comment


                • #9
                  Skära loss?? Om du hade lossat instegslisten på tröskeln är det bara att lyfta mattan, tätningsplasten som mattan sitter i ligger bara lagd över plåtkanten!
                  Alltså, lossa plastlisten med dess skruvar, dra den framåt-uppåt (annars går plastpiggarna av) och lyft mattan!
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment

                  Working...
                  X