Announcement

Collapse
No announcement yet.

Höj- och sänkningssats för spiralfjädrar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Höj- och sänkningssats för spiralfjädrar?

    är sugen på att sänka bilen.
    novitec´s 40mm sänknigssats är rätt billig (160E). fast detta är ju i princip gratis.

    verkar nästan löjligt simpelt.
    frågan är hur säkert det är, eller vad som händer med väghållningen?
    finns på..host*.biltema.

    http://www.biltema.se/products/produ...?iItemId=76438

    ja vet, känns lite bonnesänkning..
    va tycker ni? tycker ni detta är skit, så skriv gärna varför också?


    /Glenn
    " det finns bara ett sätt att födas, men tusen sätt att dö "

    Fiat Coupe 20vt

  • #2
    Glöm det, glöm det, glöm det. Kör du coupe skaffa riktiga fjädrar eller låt bli helt! På en vovlo 240 kanske, men det kan gå fort i en coupe och personligen skulle jag inte riskera att något händer i en kurva. Skaffa saker som är avsedda för ändamålet i stället, min personliga åsikt. Glöm det!



    jajust ja, tycker att du skall strunta i de där klämmorna. ;-)

    edit: Kom på ett billigare sätt annars, köp en bågfil och såga av ett par varv på fjädrarna. Billigare kan det nog inte bli, om man har ont om pengar. :-D

    (läs det med glimten i ögat, inget illa menat på något sätt. Kan vara svårt att få det att inte låta så hårt ibland.... Alltså inget illa menat alls.)
    Last edited by novisen; 31 October 2005, 16:39.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      Besiktningen gillar inte den skiten, pga att de lossnar o glider runt fjädern.
      Prövade faktiskt såna på min första bil (Peugeot 205) när jag var ung o dum. O det var precis vad som hände.
      Rent skit, konstigt att de inte är förbjudna.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Ska du bonnsänka så plocka fram bågfilen. De e ännu billigare, och går förmodligen genom besiktningen också!
        Å vill du dessutom ha fortsatt väghållning också så är det bara å glömma bonnsänkning helt och hållet.
        Nä, spar ihop lite kulor och köp riktiga grejjer istället

        Comment


        • #5
          Håller med alla ovanstående talare... hellre åka som det är än montera sånt skit...
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            bra att ni är ärliga! mkt bättre att säga som det är än att bara skaka på huvvet hemma i datastolen o tänka-" vilken idiot.. vet han inte bättre kan han gott ha det..ackack..!"

            var själv väldigt skeptiskt till dessa hela tiden.
            får väl säga att jag fått svar på min fråga



            off topic:
            för att lätta upp denna något infekterade tråd så bifogar jag denna läckerbit.
            inte något som helst med sänkningssatser från biltema att göra, utan endast en stämningshöjare :->
            Attached Files
            " det finns bara ett sätt att födas, men tusen sätt att dö "

            Fiat Coupe 20vt

            Comment


            • #7
              hmmm...håller däcket på att hoppa ur bakfälgen eller har han andvänt: Höj- och sänkningssats för spiralfjädrar!!! ;-)
              -Coupe 16vt -95-
              -Punto 60 -06-
              -Alfa 156 JTS -04-

              Comment


              • #8
                Originally posted by Fyr
                hmmm...håller däcket på att hoppa ur bakfälgen eller har han andvänt: Höj- och sänkningssats för spiralfjädrar!!! ;-)
                hehe.. nee tycker den e snygg! råå fast ändå inte inte överdrivet påklistrad som många tyskar är..

                edit: tyska bilar då, inte tyskar.. förlåt tyskland...
                " det finns bara ett sätt att födas, men tusen sätt att dö "

                Fiat Coupe 20vt

                Comment

                Working...
                X