Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupe 2.0 20V 1998 11 111 mil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat Coupe 2.0 20V 1998 11 111 mil

    Har fått ett erbjudande på denna. Tänkte höra om någon här har några bra åsikter om huruvida jag ska slå till och i så fall vad jag ska kolla på vid köpet.
    Den är importerad från Tyskland och verkar vara ordentligt servad. Kamremsbyte vet jag ännu inte men jag antar att det är i alla fall ett byte gjort med tanke på mätarställningen.
    Den har varken turbo eller ac, däremot beige skinnklädsel.
    Den är nybesiktigad med två tvåor enligt säljaren. Lättåtgärdat enl honom. Själv vet jag inte vad det betyder då detta är mitt första eventuella bilköp.
    Priset jag har blivit erbjuden är 43 000 vilket jag tycker är ett bra pris.
    Är mycket tacksam för svar!


    /Nisse
    Last edited by myway; 15 November 2005, 17:04.

  • #2
    Hej Nisse,

    Å Välkommen, till att börja med, vilka är de "lättåtgärdade" 2: or som säljaren påstår? Mvh. Uffe

    Comment


    • #3
      Tackar!
      Jag pratade med snubben på telefon då han förklarade kort om bilens skick. Det lät bra men det gick lite fort så jag minns inte vad de två tvåorna innebar. Men jag väntar på ett mail från honom med foton och alla uppgifter...
      Jag återkommer när jag fått mailet...

      Ha're!
      /Nisse

      Comment


      • #4
        Är den reggad i Sverige då?
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Jo jag antar att den är reggad här, om inte, vad kan det kosta det att svenskregga den?
          Har lite funderingar över att det inte är en turbo... För mig är utseendet och ekonomin viktigare än power och då är väl det här ett bra val? Det verkar dock som att nästan alla här i forumet äger en turbo.. Någon som har lite för/nackdelar med turbo att lista här?

          Comment


          • #6
            Originally posted by myway
            Jo jag antar att den är reggad här, om inte, vad kan det kosta det att svenskregga den?
            Har lite funderingar över att det inte är en turbo... För mig är utseendet och ekonomin viktigare än power och då är väl det här ett bra val? Det verkar dock som att nästan alla här i forumet äger en turbo.. Någon som har lite för/nackdelar med turbo att lista här?
            Om den inte är svenskreggad och har två st 2 på besiktningen kan det vara nått som inte stämmer där...

            Nackdelar med turbo är att den är dyrare i drift men allt annat är fördel tycker jag...

            Jag är annorlunda jag går mer på power än utseende Turbomodellen har allt!
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Fördelen med turbo är väl effekten i första hand. Det kan väl också vara en nackdel, kan ev. ge en del böter alt. indraget körkort m.m. Men skoj är det.

              Panda 169

              Comment


              • #8
                Köp en turbosnurra istället för en sugis. 20VT är hur skoj som helst.

                Säg till säljaren att fixa tvåorna om de nu är så lätta att fixa.

                Ha de bra!
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • #9
                  Hej och tack för bra svar. Det är ju en guldgruva att ha kontakt med alla kunniga här på forumet! Fick mailet från försäljaren nu men frontspoilern visade sig vara full av små stenskott. Även en del upp på motorhuven. Ser ut som om nån pepprat den med ett hagelgevär =)
                  Så jag väntar nog med att köpa min coupe. Om någon annan är intresserad av bilen så kontakta Daniel på info@danis-bil.se.

                  Info från försäljaren:
                  skinn sportstolar, servo, abs, el hissar, el speg, stereo +cd växlare, 2xairbag, clås, skinnsport ratt, e, sportsystem rostfree, vinge,
                  dimljus,ALUFÄLGAR, ny servad, ny kamrem, nya bromsar, papper finns på allt,
                  full dok.ny bes

                  Mvh, Nisse

                  Comment


                  • #10
                    Stenskott är dessväre rätt vanligt på detta då bilen antagligen ofta går i höga farter lr så är nog orginallacken sisådär =/ Men leta vidare, lovar att de e en riktigt toppenbil som får huvuden o vridas på stan
                    With great power comes the bitches
                    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                    Comment


                    • #11
                      Lyssna inte för mycket på oss Turboägare! De som kört/köpt Coupe 20V är mycket nöjda! Den är hyffsat snabb, låter ännu bättre än 20VT och är förmodligen ca hälften så dyr i drift!
                      Köp!!

                      välkommen hit!
                      mvh/ per
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        16V har låg vikt som plus, 1180
                        With great power comes the bitches
                        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                        Comment

                        Working...
                        X