Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hid Lampor..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Gustaf
    Turbo: Stämmer inte riktigt det där. Citat ur körkortsbok:


    Vill inte låta som nån jäkla besservisser men tänkte rädda er från böter...

    Smooth: På bilden är halvljus (och parkeringsljus) på...men
    de kanske var de du ville berätta...trögtänkta jag...
    Nene Gustaf, jag vet att man inte får köra med dimljus och halvljus samtidigt, stör mig varje gång jag ser nån som har det påslaget för att det ser "fräckt" ut...men jag pratade nyss me farsan samtidigt som vi tittade på det här och det är parkeringsljuset (positionsljuset) som är på och det ska det tydligen vara. Vi kollade även på V70in och samma sak där, 2 små ljus under halvljuset fast detta va i samma lykta..så ja vette fasen..om ni bara kör omkring med de två ljusen längst ut i stora lykotorna dvs bara halvljuset så kanske det skiljer sig på årsmodeller emellan :s
    Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
    Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

    Comment


    • #32
      ja jo de e sant att de står så i boken, men lagtexten nämner två ljuspunkter fram. På de flesta bilar sitter positionsljuset inne i halvljuslyktan då man endast ser detta som en lampa då de eg är två =) just därför det då blir tre ljuspunkter med dimljus..

      Var nere för något år sedan o prata med en konstaplinna på polisen i varberg om detta och om neon. 2ljuspunkter fram var hennes svar, sedan bryr hon sig inte om vilka de e.
      neon kom vi fram till genom att slagit i lagboken att sålänge fordonet är parkerat "kan" det vara lagligt. vid färd så ska de vara vitt fram, gult sidorn, rätt bakåt. De mer avancerade ljuskitten till bilen har detta inprogramerat...

      Däremot kan man åka för att använda dimljus o positionsljus pga siktförhållandena inte kräver dimljus. Men det är precis som med heljuset helt upp till föraren att avgöra.
      With great power comes the bitches
      Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
      Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
      Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

      Comment


      • #33
        Problemet med att fråga en enskild polis är att man kan få olika svar beroende på vem man frågar. (Lagtexter är inte lätta att tolka)
        http://www.vv.se/templates/Pressrelease____6333.aspx

        Comment


        • #34
          jo men de e för att ingen bil (mig veteligen) kan stänga av posistionsljuset just därför är de alltid olagligt med halvljus o dimljus. Men intressant de där med dager att man får ha lite som man vill =) position o dimljus funkar nice då =)
          With great power comes the bitches
          Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
          Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
          Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

          Comment


          • #35
            Kan man inte stänga av positionsljuset på alla Coupeer?
            Jag har tre hack på min spak. Allt ljus av, positionsljus/instrumentbelysning/bakljus på samt halvljus m.m. på.
            Eller har det att göra med att den inte är svensksåld?

            Panda 169

            Comment


            • #36
              Originally posted by Jim
              Kan man inte stänga av positionsljuset på alla Coupeer?
              Jag har tre hack på min spak. Allt ljus av, positionsljus/instrumentbelysning/bakljus på samt halvljus m.m. på.
              Eller har det att göra med att den inte är svensksåld?
              Alla Fiats som jag klämt på kunde man stänga av all belysning även de som är svensksålda... även min stilo klarar av det!
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #37
                Menade att stänga av positionsljuset men bibehåller halvljus (de två yttre) =)
                With great power comes the bitches
                Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                Comment


                • #38
                  Ahh, okej. Då är jag med.

                  Panda 169

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by TurboNimitz
                    Menade att stänga av positionsljuset men bibehåller halvljus (de två yttre) =)
                    Det går väl inte att göra på någon bil om den inte är felkopplad?
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by 84jr0
                      Det går väl inte att göra på någon bil om den inte är felkopplad?
                      Jo men folk verkar köra me sina coupér utan positionsljus, i halvljusläget :s
                      Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                      Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                      Comment


                      • #41
                        mysko....plockar dom bort dom då lr? =S
                        With great power comes the bitches
                        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                        Comment

                        Working...
                        X