Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska serva bilen själv eller se till att få riktiga stämplar i serviceboken. Någon som kan rekommendera bra serviceverkstäder i Stockholmstrakten?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rekommenderade verkstäder i Stockholmstrakten?
Collapse
X
-
Rekommenderade verkstäder i Stockholmstrakten?
Coupe 20VT Plus Moon grey - Såld :-(
Alfa Romeo 159 SW 1.9Jtd - Såld :-(
Alfa Romeo 156 2.0TS - SåldTags: None
-
Re: Rekommenderade verkstäder i Stockholmstrakten?
Via bil servade min ok men dom kom inte in med datorn och kunde kolla larmet som la av att funka för ett tag sen....Originally posted by Helleman
Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska serva bilen själv eller se till att få riktiga stämplar i serviceboken. Någon som kan rekommendera bra serviceverkstäder i Stockholmstrakten?
ska redas ut såsmåningom.Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
S/y Mascot
S/y Rebell
20vT
Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur
-
Via Bil på södermalm eller Torvalla bil i haninger säger jag...Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Power Car i årsta kanske..
Har inte servat Fiaten där men dom har bra koll på Lancia
vilket inte e alla förunnat
Uno_Nalle Lazzat Member Nr:1
/F/I/A/T/ LANCIA RallyCars by NTI
Kör:Punto Gt (pimp leather edition)
Lancia Delta Integrale(race)
Uno Turbo(race)
Comment
-
Tack ska ni ha! Då ska jag ringa och kolla lite priser...Coupe 20VT Plus Moon grey - Såld :-(
Alfa Romeo 156 2.0TS - Såld
Comment
-
Re: Re: Rekommenderade verkstäder i Stockholmstrakten?
Vad hade du för problem med ditt larm? Har du fått den att funka igen?Originally posted by pazzo
Via bil servade min ok men dom kom inte in med datorn och kunde kolla larmet som la av att funka för ett tag sen....
ska redas ut såsmåningom.
Mitt larm strular nämligen lite. Ibland reagerar inte bilen om jag trycker på larm-knappen. En gång var jag tvungen att låsa bilen med nyckel, för den ville helt enkelt inte larma på.
Som tur är har det inte hänt när den varit larmad ännu, men jag har behövt trycka som attan och vandra runt bilen tills den tillslut larmade av vid ett tillfälle.
Då vart jag lite nervös, hyffsat hjälplös man kände sig...
Larmet är förövrigt nyinstallerat, så det borde inte vara batteriet.Coupe 20VT Plus Moon grey - Såld :-(
Comment
-
Säker på att du inte lyckats hålla in knappen i byxfickan så att batteriet tagit slut? Lätt och billigt att byta batteri för att vara säker på att det inte är det som är felet ändå.Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.
Comment
-
Jo, jag har tänkt att göra det också för säkerhetsskull. Skulle ju kunna vara så att larmet legat på hylla innan det monterades in i min bil.Originally posted by novisen
Säker på att du inte lyckats hålla in knappen i byxfickan så att batteriet tagit slut? Lätt och billigt att byta batteri för att vara säker på att det inte är det som är felet ändå.
Problemet är ju bara att när det funkar som vanligt så funkar det på ganska långt avstånd, så det borde ju inte vara batteriet, men jag kan ju alltid hoppas...
Comment
-
Re: Re: Re: Rekommenderade verkstäder i Stockholmstrakten?
hej så var min också ett halvår typ sen la den ned totalt var tvungen att öppna dörren med nyckel å låta larmet skrika samt att jag därefter fick tyst på de på nått vis med hjälp av nyckeln och så, e forfarande inte fixat - håller på att kolla kontakter å så ska öppna upp fram till elektonikboxen i v- hjulhus snart å kolla tillstånd där...??Originally posted by Helleman
Vad hade du för problem med ditt larm? Har du fått den att funka igen?
Mitt larm strular nämligen lite. Ibland reagerar inte bilen om jag trycker på larm-knappen. En gång var jag tvungen att låsa bilen med nyckel, för den ville helt enkelt inte larma på.
Som tur är har det inte hänt när den varit larmad ännu, men jag har behövt trycka som attan och vandra runt bilen tills den tillslut larmade av vid ett tillfälle.
Då vart jag lite nervös, hyffsat hjälplös man kände sig...
Larmet är förövrigt nyinstallerat, så det borde inte vara batteriet.
Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
S/y Mascot
S/y Rebell
20vT
Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur
Comment
-
Det låter ju inget bra det där. Dessutom blev larmet precis installerat innan jag köpte den.
När jag tvättade bilen för första gången och sedan försökte larma på bilen, så gick larmet efter ett par sekunder. Var tvungen att låsa bilen med nyckel för att sedan larma på bilen nästa dag då den torkat.
Kan det vara nått kontaktdon som sitter illa till och kortsluter i vätan? Det har varit väldigt fuktigt i luften dom gånger jag haft problem...
Hmm, kanske borde starta en ny tråd. Nån som vet om man kan klippa ut några posts och flytta dom till en ny tråd?
Comment
-
Det finns ingen bättre ställe i Stockholm än AR-Bil att serva sin bil ! Jag har haft 2 kamremsras under 2,5 år tack vare powercar ,och dom tar inte sitt ansvar om nåt händer ! Jag skulle t.ex aldrig mer köpa en bil som har varit hos powercar på service...(båda kamremsrasen fick AR-Bil fixa och det har dom gjort med beröm )(titta en annan tråd här på forumet under "allmänt" =kamremsbyte på en coupe 16v turbo skapad av mig ...
/JUhaALFA 156 SW V6 -00 Silver
ALFA 155 V6 -93 Mblå(svart)
ALFA 75 2,0 TS -89 Silver
DUCATI Monster
FERRARI Testarossa Röd
Comment
-
Var och servade min bil på AR-bil igår. 2000 mila service för 2200 kr, lät ju inte så illa, tills de sa att de behövde byta bromsklossar i fram pga att ena inre klossen bara hade nån millimeter kvar (kärvande bromsok, antagligen för att den stått så länge). 1800!!! spänn tog dom för klossar fram och jobbet kostade 650, så det slutade på 4700 spänn!!! Jäkligt dyrt tycker jag! Borde gjort det själv istället.
Sen hällde dom i AGIP olja (som väl ska vara ok) men en delsyntet. Jag trodde att man alltid använde helsyntet i turbobilar?
Tror nog inte jag kommer att serva bilen där igen...
Comment
-
Hutlöst
Jag byter klossar fram på båda sidor på max en kvart. Hur lätt som helst. Det är ju förfan bara 4 hjulbultar +2 sprintar/sida, man behöver ju liksom inte lyft eller nåt, räcker med domkraft, undrar vad det var för superman belägg som kostar 1800:-???
Sånt där är helt oförsvarbart tycker jag.
/Prowler
Comment
-
Delsyntet är tyvärr praxis på nästan alla verkstäder pga. inköpspriset. Jag brukar köpa egen olja och lämna in det med bilen.Originally posted by Helleman
Var och servade min bil på AR-bil igår. 2000 mila service för 2200 kr, lät ju inte så illa, tills de sa att de behövde byta bromsklossar i fram pga att ena inre klossen bara hade nån millimeter kvar (kärvande bromsok, antagligen för att den stått så länge). 1800!!! spänn tog dom för klossar fram och jobbet kostade 650, så det slutade på 4700 spänn!!! Jäkligt dyrt tycker jag! Borde gjort det själv istället.
Sen hällde dom i AGIP olja (som väl ska vara ok) men en delsyntet. Jag trodde att man alltid använde helsyntet i turbobilar?
Tror nog inte jag kommer att serva bilen där igen...
Belägg byter man som sagt enklast själv. Kostar en spottstyvel på mekonomen och jobbet tar 15min per sida fram precis som Prowler skrev.Porsche Boxster S 2002
Comment

Comment