Att byta grenrör svårt eller lätt? vad är det man bör tänka på när man ska ge sig in på att byta grenröret...special verktyg,nya bultar,packningar??? Är det värt att byta själv?Tacksam för alla svar jag kan få. Mvh S glömde skriva att jag har en Coupe 16v turbo
Announcement
Collapse
No announcement yet.
grenrörs byte
Collapse
X
-
Med eller utan AC?
Med: http://www.fiatcoupe.net/howto.php?I...er=14#content2
Utan: http://www.fiatcoupe.net/howto.php?I...er=15#content2
Sen tror jag nog Per kan ge dig lite tips, han har väl nyligen varit igång med det.
Länkarna gäller endast 20v turbo dock.
Panda 169
-
halloj!
Du bör givetvis även byta bultarna och packningen...bultarna har fått sig ett par omgångar av all värme och flex genom åren och kommer till 95% att gå av på ngn plats..
Snåla inte på en sådan sak då det kan straffa sig :mvh Togge !¤TOGGEX¤
Comment
-
På 16VT har jag för mig att detta gäller(?):
Grenröret är så kasst utformat att det enda raka är att köpa ett Supersprint (t.ex.) grenrör, fixa ny downpipe, och varför inte en modernare/större turbo.
Comment
-
Per: Vad är det som gör grenröret så dåligt på 16V? Har du sett några mätdata av det grenröret?
Känns lite som att det gått troll i dessa grenrör, ALLA säger att de är helt kassa men ingen kan med raka fakta bevisa att de är verkligt dåliga....www.lanciadelta.se
Comment
-
Som jag säger, det är bara vad jag läst på andra forum, så jag har inga mätdata själv. Men enl. folk på fccuk.org så verkar bara toktrimmade 20VT funka med originalrör, till skillnad från 16VT som verkar vinna en hel del hästar på t.ex. ett Supersprint-rör.
Sen syns det på själva röret, det ser ju ut som ett jäkla Saab-rör.. Längden på varje rör verkar inte direkt välkalkulerade. :-)
Detta är väl en fråga de som trimmat sina 16VT får svara på..Last edited by per; 14 December 2005, 21:58.
Comment
Comment