Announcement

Collapse
No announcement yet.

äntligen ny växellådeolja!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • äntligen ny växellådeolja!

    ...så har man för första gången bytt den där förbaskade växellådeoljan. Rackarns vilken tid det skulle ta då! Först skulle den gamla oljan ut för att sedan den nya skulle in....låååååång väntan!!! Men nu är det gjort och den "raspande" kanslan vid växlingarna, i synnerhet 2:ans, känns nu lite bättre. Men kanske mest psyket...!? :-)

    Irriterande det här med sänkta bilar ibland. Som vanligt när man ska upp på GDS-rampen är det svettigt värre. Ska det ta i eller inte. Denna gång valde jag den ramp som verkligen såg ut att ligga lägst. Körde sakta men säkert upp halvvägs, drog i handbromsen, gick ut för att beskåda. Det hördes inget hemskt "kraschande" eller andra otäcka ljud men jag såg att fronten låg mot rampen. Körde sedan resterande bit upp utan hemskheter. När jag sedan skulle ner tog det i när jag nästan rullat ner. Inte mycket, inget synligt men eftersom att jag to det VÄLDIGT sakta ner så drog jag väl blickarna till mig. "det där ser inte bra ut" säger plötsligt mannen som hade platsen intill mig. Nej svarar jag då och förklarar att jag dock var mer tursam denna gång jämfört med tidigare då fanskapet till front höll på att ramla av, och så också mitt hjärta.

    Fråga till Uppsala-traktens alla Coupè ägare:

    VART KAN JAG HITTA EN GDS FÖR SÄNKTA BILAR?
    /Giallo Ginestra

  • #2
    lösningen är luftfjädring iaf fram
    With great power comes the bitches
    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

    Comment


    • #3
      ......

      ...ja, gärna för mig men....förklara... ;-)
      /Giallo Ginestra

      Comment


      • #4
        ...

        ....ganska ballt ändå, inte för att Coupèn är så känd för "hip-hop-jumpin`" men ändå....! Saknas ju bara "bling-bling" jao!
        /Giallo Ginestra

        Comment


        • #5
          Re: äntligen ny växellådeolja!

          VART KAN JAG HITTA EN GDS FÖR SÄNKTA BILAR? [/B][/QUOTE]

          förslag: ta med några brädor (som du sågat till/format) att köra upp på innan rampen
          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
          S/y Mascot
          S/y Rebell
          20vT
          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

          Comment


          • #6
            Jepp, jag använde några tillsågade brädor när jag skulle byta till vinterhjul. Fungerade alldeles utmärkt
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #7
              ...

              ...NI ÄR JU BÄST!!! Ska testa det nästa gång. Foto bilder på tillverkningarna?
              /Giallo Ginestra

              Comment


              • #8
                Stod en Porsche före mig hos däcksnubben i stan när jag skulle byta, en gul carrera sänkt som satan (iof rätt låga orginal) Han stod på en lift som var nersänkt i golvet.

                fortsättning för intresseklubben:
                Sedan när de blev min tur så bad dom mig köra upp på en sådand är vanlig lift...hehe precis innan däcken tog i så sa dom
                bara " eh nä...hmm, du får vänta tills vi e klar med porschen."
                With great power comes the bitches
                Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                Comment


                • #9
                  plant> okq8 i svartbäcken funkar bra för mig
                  /Peter

                  Comment


                  • #10
                    ....

                    ....döden....det är där som det misserabla inträffade....! Dock var det även där jag körde upp nu senast på den röda rampen direkt till vänster när man kommit in. Den verkar aningen lägre!

                    Förresten, vet du/ni vems den gula Coupèn är som står bara ett stenkast därifrån? Den är inte sänkt och den har oturligt nog en buckla på bakdelen....snyft!
                    /Giallo Ginestra

                    Comment


                    • #11
                      skumt, jag har kört där massor med gånger utan problem, var iofs länge sen nu, dom kanske gjort om lyftarna?

                      testat att backa upp?
                      /Peter

                      Comment


                      • #12
                        ...

                        ...nej, har ej testat att backa. Får bli nån gång då man är 2 som åker....

                        Har du Coupè nu eller....?
                        /Giallo Ginestra

                        Comment


                        • #13
                          Nja.. just nu kör jag Volvo S60, coupén börjar förhoppningsvis repareras i nästa vecka: http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?threadid=5094
                          /Peter

                          Comment

                          Working...
                          X