Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybliven coupéägare!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybliven coupéägare!

    Bilen levereras i slutet av nästa vecka kammremmsbytt och med nya vintergummin.
    Jag är överlycklig/kannonnervös.
    Har jag gjort mitt livs bästa/sämsta bilköp?
    Vad borde jag ha tittat extra noga på?
    Finns det några specifika bilar man borde undvika, har jag köpt just den som alla skyr som pesten?
    Hur lurar man sina kritiska föräldrar att det här inte alls är någon svindyr räserbil?
    I övrigt ser jag fram emot en underbar tid som fiatägare

  • #2
    Grattis till ny bilen

    Jag är lite nyfiken på vart du hittade denna skönhet men jag får väl hålla mig en vecka så du hinner fota och samla dig Vet precis hur du känner. Pirrade gott i kroppen när man körde iväg med pärlan första gången. För mig var det en resa på 140 mil.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Om du läser runt här på forumet så inser du nog rätt snabbt att dom flesta är helnöjda med sin Coupé! :-D
      Måste ju anses vara en extremt PRISVÄRD räserbil, kan du säga till dina föräldrar.
      Sen är det en bra brudmagnet, så vem vet... kanske fixar bilen dig din framtida fru! Och då barnbarn till dina föräldrar, kör på det snacket oxå. ;-)

      Välkommen in i värmen!!
      Coupé 20VT LE -99 Svart
      Camaro V8 1LE -14 Röd
      Huracan V10 610-4 -14 Grå
      Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

      Comment


      • #4
        Vad är det för bil? (:
        3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

        Comment


        • #5
          20vt (juli-00) blå
          vetefan vad det blir för årsmodell, årsmodellandet skrotades ju vid millenieskiftet
          Last edited by mr_Aschberg; 30 January 2006, 00:12.

          Comment


          • #6
            Originally posted by mr_Aschberg
            20vt (juli-00) blå
            vetefan vad det blir för årsmodell, årsmodellandet skrotades ju vid millenieskiftet
            Den i huddinge?
            Porsche Boxster S 2002

            Comment


            • #7
              Japp.

              Comment


              • #8
                Originally posted by TobbeC
                Den i huddinge?
                Så du fick honom att byta kamrem eller? Får man fråga vad du fick ge för den? När jag provkörde den gick den så fint och var väldigt välvårdad men jag tyckte att 140 000kr var lite väl dyrt!

                Grattis till et bra bilköp du kommer säkert bli nöjd!
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Originally posted by mr_Aschberg
                  Japp.
                  Det skulle vara intressant att veta vad du betalade för den? Om man nu får fråga det?

                  Jag tittade själv på den bilen förra vintern innan jag köpte min bil.
                  Jag sa till säljaren att kammremen behövde bytas och att priset var för högt.
                  Han höll inte med mig så därför tycker jag det är extra kul att du nu fick kamremmen bytt och bilen till ett bra mycket lägre pris (antagligen) än vad den stod ute för då. Hade han sänkt priset och bytt kammremen när jag var där kunde det kanske blivit affär.

                  Det ända jag kommer ihåg som var fel på bilen då var att det fanns en repa i den lackade interiören på förardörren och att någon av el-speglarna inte fungerade. Risken finns också att batteriet måste bytas då det blivit urladdad mer än en gång.

                  Allt detta kan givetvis vara åtgärdat då det var mer än ett år sen jag tittade på den bilen. Be även att få kvitto på kammremsbytet. På kvittot skall det vara 2 spännrullar och en rem.

                  Bilen har även ett trimchip monterat. Om detta är positivt eller nagativt får man bestämma själv. Men det kan vara bra att veta.

                  Här är en gammal tråd om samma bil.
                  http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...light=huddinge

                  Föresten, Grattis till bilen!
                  Last edited by TobbeC; 30 January 2006, 10:18.
                  Porsche Boxster S 2002

                  Comment


                  • #10

                    Han skulle fixa airbaglampan.
                    Elen trasig i ena backspegeln läste jag, det ska jag se om jag kan få honom att fixa.
                    Ska höra om ett nytt bateri också, tänker lasta i litet stereo.
                    Trimchpet säger väl mest om den tidigare ägaren.
                    Last edited by mr_Aschberg; 8 February 2006, 12:52.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by mr_Aschberg
                      107900:-
                      Om rembytet ingick i den summan är det ett riktigt bra pris. Bilen är ju svensksåld

                      Kör hårt, jag misstänker att han är desperat att bli av med den efter som den stått så länge i hallen
                      Porsche Boxster S 2002

                      Comment


                      • #12
                        Allt ingick.

                        Comment

                        Working...
                        X