Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad är skillnaden mellan dessa bilar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    den svarta är snygg. men frågan är om det är bästa affären? 2500 mil väger ju annars jävligt tungt, skicket borde vara därefter! tänk på runtomkring kostnaderna på importen också dvs försäkring, däck byte, skrotavgiften vid påställning osv...
    den billigaste bilen behöver kanske inte bli billigast i slutändan. och lagad i frambalken?.. dom i sthlm känns som mer säkra kort!
    Last edited by GlennE; 14 February 2006, 08:43.
    " det finns bara ett sätt att födas, men tusen sätt att dö "

    Fiat Coupe 20vt

    Comment


    • #17
      Re: Vad är skillnaden mellan dessa bilar?

      Jag ser endast lackade kjolar. Tror den blåa saknar startknapp. När kom startknappen till? Ingen av de är LE och misstänker att de inte är Plus versionen heller men ändå är det något som skiljer. Vad? [/B]
      Startknappen lackade kjolar och borrade skivor kom i mitten av 99. Ingen av dessa är Plus men den ena har vissa plusmodifikationer som alla 20Vt fick under mitten av 99.

      Kort sagt, den ena är lite äldre än den andra.

      Jag skulle välja den Gråa utan att tveka. Startknapp is the shit
      Porsche Boxster S 2002

      Comment


      • #18
        Jag kan säga att den blåa i Stockholm är i nyskick, la märke till alla vätske behållare och vätskor helt nya. Den blåa är något att ha men kräsen som jag är vill jag har plus eller LE versionen därför sneglar jag mot den importerade svarta.

        Har mailat Björn få se vad han svarar.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #19
          Re: Re: Vad är skillnaden mellan dessa bilar?

          Originally posted by TobbeC
          Startknappen lackade kjolar och borrade skivor kom i mitten av 99. Ingen av dessa är Plus men den ena har vissa plusmodifikationer som alla 20Vt fick under mitten av 99.

          Kort sagt, den ena är lite äldre än den andra.

          Jag skulle välja den Gråa utan att tveka. Startknapp is the shit
          Med andra ord lite lack och startknapp som skiljer verkar det som. Båda är nyservade men den gråa har rullat mer. 3 gånger mer.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #20
            Den blå har uttag för kupévärmare

            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #21
              Re: Re: Vad är skillnaden mellan dessa bilar?

              Originally posted by TobbeC
              Startknappen lackade kjolar och borrade skivor kom i mitten av 99. Ingen av dessa är Plus men den ena har vissa plusmodifikationer som alla 20Vt fick under mitten av 99.

              Kort sagt, den ena är lite äldre än den andra.

              Jag skulle välja den Gråa utan att tveka. Startknapp is the shit
              Jag hade nog också valt den grå, både för att den är något nyare samt de små detaljerna. Sen är jag inte så het på blå bilar, förutom den där blå metallic som är på t.ex. alx bil.

              Panda 169

              Comment


              • #22
                Kan TurboNimitz förklara för mig vad det frekventa användningen av "turkstyling" & "yes de e två turkstylade hål i baken på den."

                Vad de är och vad du menar med det...

                /Geo
                Min Coupé 360 Edition

                Comment


                • #23
                  84jro, om du nu är kräsen ska du kanske inte ta den svarta LE:n...
                  Har en jobbarkompis 5m bort (som just hämtat sin 20VT Plus i tyskland!) som ringde på den och den är smälld. O lagningen syns om man är petig, tydligen.
                  Ta den silvriga, helt klart!

                  F.ö dyker förhoppningsvis Johan (som han heter) upp här snart..!
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Geo
                    Kan TurboNimitz förklara för mig vad det frekventa användningen av "turkstyling" & "yes de e två turkstylade hål i baken på den."

                    Vad de är och vad du menar med det...

                    /Geo
                    Turkstyling är bara ett utryck så som "hemmabygge" m.m. men om det stör dig att jag använder ordet så ska jag självklart sluta med det, lr byta ut det.
                    Ingen anledning att klanka ner på bilen, de e skitsnygg o hade jag haft pengarna hade jag nog köpt den själv
                    With great power comes the bitches
                    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by per
                      84jro, om du nu är kräsen ska du kanske inte ta den svarta LE:n...
                      Har en jobbarkompis 5m bort (som just hämtat sin 20VT Plus i tyskland!) som ringde på den och den är smälld. O lagningen syns om man är petig, tydligen.
                      Ta den silvriga, helt klart!

                      F.ö dyker förhoppningsvis Johan (som han heter) upp här snart..!
                      Per för f*n säg inte att den är blåmetallic som alx och jag har......
                      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal
                      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                      Comment


                      • #26
                        Haha, nej jag tror den är steel grey metallic..
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Freddan72
                          Per för f*n säg inte att den är blåmetallic som alx och jag har......
                          Säkert i nummerordning oxå... :-P
                          Liten bild som visar min å freddans bilars serienummer
                          (tänkte det kunde va kul å visa för dom som inte sett det redan):
                          http://alex.e4.org/Kinnekulle_050728...nummer_jpg.htm
                          Coupé 20VT LE -99 Svart
                          Camaro V8 1LE -14 Röd
                          Huracan V10 610-4 -14 Grå
                          Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by per
                            84jro, om du nu är kräsen ska du kanske inte ta den svarta LE:n...
                            Har en jobbarkompis 5m bort (som just hämtat sin 20VT Plus i tyskland!) som ringde på den och den är smälld. O lagningen syns om man är petig, tydligen.
                            Ta den silvriga, helt klart!

                            F.ö dyker förhoppningsvis Johan (som han heter) upp här snart..!
                            Då åker den svarta bort, misstänkte att den var smälld eftersom den är lagad. Jag mailade Björn och frågade om den är smälld men inte fått svar än. Vill varken klanka ner på Björn eller Bilkompaniet men jag vill veta så mycket som möjligt om bilen som jag funderar på köpa. Om den har varit smälld vill jag inte ha den.

                            Verkar som de flesta är inne på den gråa. Varför det? Blev det fler uppgraderingar på den eftersom den är yngre?
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • #29
                              Svensksåld, fräsch(?), 6-växlad... Och SILVER!!! :-)
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by per
                                Svensksåld, fräsch(?), 6-växlad... Och SILVER!!! :-)
                                Blåa är också svensksåld, 6-växlad och mycket fräsch dock utan startknapp, olackade kjolar och fulare fälgar har gått mindre också.

                                Vad blev uppgraderat på de senare '99?
                                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                                Comment

                                Working...
                                X