Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bra Artiklar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bra Artiklar

    Vet inte om nån postat dessa innan men dom va väldigt bra så jag tänker jag lägger up dem.

    http://homepages.tesco.net/~niall.mc...oupe_turbo.htm

  • #2
    jorå dom har legat uppe ett par ggr ..kommer ihåg när ja satt å läste dom (å en rad andra artiklar å recensioner) om å om igen innan ja köpte min
    Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
    Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

    Comment


    • #3
      Jag har för mig att Automobil skrev en artikel om Fiat Coupé. Någon som kan bekräfta?

      AMS skrev en liten artikel om 20VT år 2000
      http://www.automotorsport.se/biltest....html&carId=16
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • #4
        Teknikens värld körde Coupen mot Alfa Gtv, i vad de kallade sommar duell har jag för mig!? Alltså inget riktigt test, men hur som helst så har jag scannat in det i datorn, tyvärr ligger det på en dator i Dalarna, men skall ta med det nästa gång, så skall jag lägga upp det här, så att ni Coupe "freaks" får lite lektyr..

        /H

        Comment


        • #5
          Vill bara varna för att T.V. är extremt oseriösa i den artikeln.. Fullt med faktafel om Coupen och allting skrivet på en höft. Det var väl inte så viktigt, det var ju bara en Fiat.

          Har oxå en hel del hemma (alldeles för mycket) man skulle kunna scanna. Endera dan så..

          Xerxes; bra påminnelse! Jag har glömt den länken. Nu ligger den på INFO.
          Last edited by per; 15 February 2006, 16:28.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Jo visst finns det väl en del fel, har jag för mig, men det kan ju iaf vara kul att se för de som inte sett det.
            Det förekommer ju faktafel i de flesta tidningar angående Fiat, tyvärr!
            Det är sådant som man får lära sig att leva med som det heter

            Men Coupen blev ju bästa köp en gång i tiden i TV! dock för typ över 10 år sedan nu, då gällde det 16VT. "muskelfia(t)" som den fick heta då..




            Originally posted by per
            Vill bara varna för att T.V. är extremt oseriösa i den artikeln.. Fullt med faktafel om Coupen och allting skrivet på en höft. Det var väl inte så viktigt, det var ju bara en Fiat.

            Har oxå en hel del hemma (alldeles för mycket) man skulle kunna scanna. Endera dan så..

            Xerxes; bra påminnelse! Jag har glömt den länken. Nu ligger den på INFO.

            Comment


            • #7
              Är helt övertygad om att just det var det enda skälet till att de vägrade testa Coupe 20VT.. Den skulle bli totalt överlägsen o de skulle vara tvugna att skriva gott om Fiat.. :-/
              En gång fick räcka!
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Ja det tror jag med, för 20VT gick ju förbi TV utan någon som helst notis!? Lustigt.. Men skulle det gälla en volvo då gäller ju TEST vid typ införande av en ny backspegel, växelspak e.tc på någon modell

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Henrik
                  Ja det tror jag med, för 20VT gick ju förbi TV utan någon som helst notis!? Lustigt.. Men skulle det gälla en volvo då gäller ju TEST vid typ införande av en ny backspegel, växelspak e.tc på någon modell
                  Väldigt sant det du säger faktiskt Sen så har jag faktiskt den tidningen med artikeln Muskel Fia(t) (och även lite annat ja skickat efter) som jag läst flera gånger om
                  Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                  Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                  Comment


                  • #10
                    Henrik

                    Jag ser framemot numret med Alfa vs Fiat

                    AMS brukar ju också titt som tätt testa Volvos olika modeller. Spelar ingen roll om modellen är sex eller sju år gammal, men det blir väl så med en stark hemmamarknad.

                    Någon som vet om Bilsport har testat Fiat Coupé?
                    Last edited by Freddan72; 16 February 2006, 07:07.
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • #11
                      Har precis rotat fram det numret hemma Freddan! Det är faktiskt mer seriöst än i Telnikens Värld.
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by per
                        Har precis rotat fram det numret hemma Freddan! Det är faktiskt mer seriöst än i Telnikens Värld.
                        Snälla Per scanna lägg ut på info .... ;~)
                        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                        S/y Mascot
                        S/y Rebell
                        20vT
                        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                        Comment


                        • #13
                          Nu ligger en ny sticky med olika Fiat-tester längst upp under Allmänt!
                          Jag la de där eftersom det inte bara är Coupe.

                          Känner att jag kan det här nu så det kanske blir mer Coupe-grejer i helgen! (Bl.a Pär C i Bilsport för 3 år sen... :-))

                          Om andra oxå har scanningar uppladdade kan jag länka dit dem i samma sticky.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #14
                            Mycket bra jobbat Per. Jag ser också fram emot Pär C i Bilsport
                            Snart är väl grabben med i tidningen igen med tanke på hans fixande med motorn och till slut kanske han har Sverigens starkaste 20VT motor. Se upp Togge!!!
                            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                            Min projekttråd - 19T
                            Min Youtube kanal
                            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by per
                              Nu ligger en ny sticky med olika Fiat-tester längst upp under Allmänt!
                              Jag la de där eftersom det inte bara är Coupe.

                              Känner att jag kan det här nu så det kanske blir mer Coupe-grejer i helgen! (Bl.a Pär C i Bilsport för 3 år sen... :-))

                              Om andra oxå har scanningar uppladdade kan jag länka dit dem i samma sticky.
                              Guld
                              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                              S/y Mascot
                              S/y Rebell
                              20vT
                              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                              Comment

                              Working...
                              X