Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inbrott

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Inbrott

    Tittade till min Fiat igår. Upptäcker att någon har försökt göra inbrott i den men misslyckats. Kul, eller hur?
    Dörren är intakt i övrigt. Bara själva nyckelhålet som är sönderbrutet.
    Vet någon om/var man kan få tag i ett nytt lås till förardörren? Kommer jag behöva använda två nycklar i fortsättningen?
    Vet någon vad det kan kosta?
    Den sista idioten blir tydligen aldrig född.
    Fiat Coupe 20vt sjukt gul!

  • #2
    Bra trist när folk är framme med skruvmejseln...Det går att köpa en komplett låscylindersats hos Fiat återförsäljaren, men det borde även gå att köpa en låscylinder och få den kodad så att originalnyckeln passar. I alla fall har VAG den tjänsten för sina kunder. Hör med en Fiat handlare nära dig...!

    Comment


    • #3
      Jag satt och bytte lås på en VW Golf III från '98, det var bara att köpa låscylyndern och flytta över "spåret" så har man nytt lås där samma nyckel passar. Tänk om det var lika bra på Fiat, jag vet inte om det är så! Värt att kolla upp. Låscylindern var inget dyr!
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        du ska ha en bricka med nyckelkod som följer med bilen. Med den kan du tillverka en ny nyckel.

        Comment

        Working...
        X