Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noname chip?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noname chip?

    Finns det någon som köpt chip från det här stället?

    Käns lite lagom läbbigt med helt noname...Men för det priset kan man ju nästan köpa och prova bara för att liksom...

    http://cgi.ebay.de/Tuningchip-FIAT-C...QQcmdZViewItem

    (Firman verkar sälja chip till en jäkla massa olika bilmodeller)
    snälla ta bort mitt konto....

  • #2
    Om du ska ta hem ett chips skulle de va bra om du beställde åt mej med så delar vi på frakten. 20vt Mvh//Mattias

    Comment


    • #3
      Mina kolvar smälte med ett sådant chip....verkar ge för lite sopp på toppen. Installera BTR i så fall

      Comment


      • #4
        mrMatti, djungeltipset för 20VT är Novitecs chip (finns även på rea ibland) ellet Gtec, ett rippat/moddat Novitec chip och mycket billigare. Men lite lägre tryck.
        Last edited by per; 13 March 2006, 16:37.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          G-Tec beställer du lättast via fccuk.org. Killen som säljer det heter GrahamL. Bara att regga sig på forumet och pm honom. 35 pund får du betala för G-Tec 1. Det finns även ett G-Tec 2, avsett för moddade motorer. Betalning sker via Paypal.
          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
          Min projekttråd - 19T
          Min Youtube kanal
          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

          Comment


          • #6
            Tackar för tipsen. Blir nog att göra så, fick bilen klar i helgen. Så ska den ställas på den 1april. Ska bli en upplevelse, har aldrig kört en coupé förut, men har läst på forumet att det ska vara en tokrolig bil! Har lagt upp några bilder på bilen i depån. Mvh//Mattias

            Comment


            • #7
              jaja.. lör på g-tec chip.. fungerar hur bra som helst.. grahamL heter snubben på engelska sidan som näms ovan.. trevlig snubbe.. har svar på alla dina frågor...
              Fiat Coupé Turbo 20VT 1999

              http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=186

              http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=271

              Comment


              • #8
                G-tech finns både med samma boost och med lägre overboost än på novitech. Största skillnaden är att Graham har editerat "fuling" på chippet då novitech är känt att gå aningen för torrt (lean).
                Porsche Boxster S 2002

                Comment


                • #9
                  Pappersfilter = kör novitec

                  Tror inte Novitec chippet går torrt i sig, utan bilarna det sätts i, pga. KN-filter (som de flesta har) o annat. Detta är iallafall min uppfattning. Alla Coupeer som haft för klen blandning har oxå haft KN-filter, gammalt soppafilter, el.dyl.
                  Novitec-chippet är gjort för en i övrigt standard Coupe (med ren luftmassemätare). Och tyskarna på Novitec vet nog vad de gör.

                  De flesta Gtec fetar på rejält istället. Man kan ju tycka att det blir lite inexakt blandning osv. för olika bilar, men de går iallafall inte sönder. Så det är ju bra.
                  Last edited by per; 16 March 2006, 11:16.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    Per. Allt måste inte vara en tävling.
                    Porsche Boxster S 2002

                    Comment


                    • #11
                      Som jag fattat det så är "orginal Gtec" chippet inte annorlunda än Novitec när det kommer till bränslemapparna, utan att det enda som skiljer är overboost mappen.
                      Sen har ju Graham gjort lite fler versioner, för högre laddtryck och chip som fetar på lite mera.
                      Men en vanlig Novitec kopia från Graham har nog precis samma bränslemapp, och går ett Novitec snålt på en bil så lär Grahams kopia göra detsamma. Var väl därför som han har gjort flera versioner.

                      Panda 169

                      Comment


                      • #12
                        Jag har chippat många bilar med novitec chippet utan ngra problem. Allt kan ju givetvis hända, men med BTR så kör man säkert

                        Comment


                        • #13
                          Jag menar inte att Novitec chippen är för snåla med soppan, utan som Per säger så är det mycket möjligt att de som gått snålt med Novitec har haft andra mindre "problem" som orsakat det. T.ex. skitig MAF, gammalt soppafilter, läckage eller kanske en dålig spridare?
                          Min uppfattning är att britterna är lite märkliga när det gäller att trimma...

                          Panda 169

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by TobbeC
                            Per. Allt måste inte vara en tävling.
                            Tobbe... :-) Jag informerar ju bara vad andra bättre vetande sagt, + en gnutta egen teori precis som alla andra. Läs igen!

                            Jim: det är sant.. Möjligt att han har nån variant med samma blandning. Han har väl uppåt 20 olika vid detta laget..? :-)
                            Last edited by per; 16 March 2006, 11:57.
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #15
                              När en LMM blir skitig brukar väll bilen snarare gå fett än torrt?
                              Porsche Boxster S 2002

                              Comment

                              Working...
                              X