Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ångest, insnöad på coupen :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ångest, insnöad på coupen :)

    Hejsan alla coupe älskare

    Så här är läget, att jag är ganska insnöad på fiat coupe.
    men jag har kanske max tillgång till 40.000:-
    Jag har tittat runt på blocket, och läst trådar här i forumet.


    Men får man en duglig fiat coupe för dom pengarna?
    jag har hittat nån som gått ca tio tusen mil, 16v ingen turbo -95a som kostar 39.900 ifrån bilhandlare!

    Och om kamremmen e bytt och dyligt, är det ett köp som jag kommer ångra med mycket problem? eller kommer jag bli nöjd?
    såklart kan ni inte svara rakt på den frågan utan att ha sätt bilen
    men sådär lite på känn?

    Tack på förhand hoppas jag gjorde mig förstådd:P

  • #2
    Där har ni den!
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Är det Krisan Car som säljer bilen?
      Om jag inte missminner mig så var det samma bil som låg utlagd från den firman när jag kollade på Coupéer för ca ett år sedan. Menmen, jag kan ha fel, har inte alla regnr i huvet
      Evocars chip | Uppsala avgasteknik 2.5" m. racekat | Sänkt med HR-fjädrar | Dubbelkonat BMC |

      Comment


      • #4
        Spar 10k till och köp min TURBO istället Du kommer bara ångra att du köpte en utan turbo efter några månader Och sen så är min RÖD


        MVH//PP
        Porsche 996 C2 -00
        Volvo V60 D3 -12

        Comment


        • #5
          Jag håller med! Turbo är något dyrare i inköp och drift men helt klart värt!
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Håller med de som skriver innan. Har man råd med 10k till och de extra tusingarna i försäkring så satsa på 16vt. om du bara vill ha en nice cruisingbil men med någorlunda drag i så är 16V klart de billigare alternativet och de finns dom som nöjer sig med det.

            Om du får tid över glo in min 16V som liggerpå blocket. lågmilsmotor o lite godis i den..priset går att förhandla lite. pm:a om du e intresserad
            http://www.blocket.se/vi/7441601.htm?ca=20_s
            With great power comes the bitches
            Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
            Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
            Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

            Comment


            • #7
              Köp en 20V

              Varför inte 20V, den är faktiskt rätt billig. Och har alla fördelar som 20VT har, utom hysteriskt drag då förstås.

              Här är en:
              http://www.blocket.se/vi/7575622.htm?ca=10_s
              Last edited by per; 17 March 2006, 15:34.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Men per. Fan så mkt hellre 16vt än 20v? 20v ger lite bättre kvalitet i inredning osv. Men fan så mkt roligare med en turbo som ylar iväg Skulle aldrig köpa en 20v ist för min 16vt. Men det är ju smaksak. Men roligare att åka ifrån lite bilar när bilen faktiskt ser ut som den gör än att bli ifrånåkt med "mini-ferrarin"


                MVH//PP
                Porsche 996 C2 -00
                Volvo V60 D3 -12

                Comment


                • #9
                  Re: Köp en 20V

                  Originally posted by per
                  Varför inte 20V, den är faktiskt rätt billig. Och har alla fördelar som 20VT har, utom hysteriskt drag då förstås.

                  Här är en:
                  http://www.blocket.se/vi/7575622.htm?ca=10_s
                  Den står vid porten mitt emot mitt garage i en bilvårds firma... vet inte mer om den förutom att den är importerad nyligen!
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    Okay, men jag tror faktiskt inte jag har råd att lägga tio till, tyvär.
                    men jag tar risken att tycka att den e lite tråkig, för tycker den är så läcker :P

                    Hur långt har din coupe på blocket gått? och några defekter ? :P

                    möjligtvis intresserad

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ParkPre
                      Men per. Fan så mkt hellre 16vt än 20v?
                      MVH//PP
                      Jag jämförde aldrig dessa. Som svar på Turbonimitz jämförde jag 16V och 20V. ;-)
                      Last edited by per; 18 March 2006, 16:41.
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Simppan
                        Okay, men jag tror faktiskt inte jag har råd att lägga tio till, tyvär.
                        men jag tar risken att tycka att den e lite tråkig, för tycker den är så läcker :P

                        Hur långt har din coupe på blocket gått? och några defekter ? :P

                        möjligtvis intresserad
                        Kan inte nå ditt pm just nu tyvärr pga av att forumet knepar sig =/...dra ett mail istället findus@mail.com

                        Edit: Behöver inte maila, nu finkar PM igen
                        Last edited by TurboNimitz; 18 March 2006, 17:27.
                        With great power comes the bitches
                        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                        Comment


                        • #13
                          hm

                          Jag ringde precis på en annaons på en vanlig 16v, den har gått 8600 mil, importerad ifrån italien..
                          alla servicar gjorda tydligen inga fel på den sa han.

                          han trodde dock att kammen skulle bytas vid 9000 mil men han visste inte om den var bytt, han skulle kolla service papprerna och kolla det.

                          kanske är något..

                          http://www.blocket.se/vi/6992742.htm?ca=11_s

                          där är annonsen

                          Comment


                          • #14
                            Re: hm

                            Originally posted by Simppan
                            Jag ringde precis på en annaons på en vanlig 16v, den har gått 8600 mil, importerad ifrån italien..
                            alla servicar gjorda tydligen inga fel på den sa han.

                            han trodde dock att kammen skulle bytas vid 9000 mil men han visste inte om den var bytt, han skulle kolla service papprerna och kolla det.

                            kanske är något..

                            http://www.blocket.se/vi/6992742.htm?ca=11_s

                            där är annonsen
                            8000mil eller 5 år vilket man når först ska kamremen bytas! Se till att kamremen är bytt eller pruta ordentligt!
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • #15
                              okay, det ska jag göra. han vill ju ha 39.900 ska försöka till 35000:-
                              men om kammen inte e bytt, vad borde ja pruta till då?

                              Comment

                              Working...
                              X