Announcement

Collapse
No announcement yet.

Taklucka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Taklucka

    Har problem med min taklucka. Den har inte fungerat under den tid jag har haft bilen men jag har inte brytt mig om det. Nu har det dock blivit ett problem. Upptäckte häromdagen att det på något sett har blivit en glipa mellan listen runt luckan och själva taket så om det regnar, vilket det ska göra imorgon, kommer det rinna in vatten där.

    Fråga 1: Den här listen som sitter runt luckan, är den en sådan som fylls med luft?

    Fråga 2: Är det någon som vet vart relläet som styr luckan sitter?

  • #2
    Det rinner alltid in lite vatten där, men det leds ut via slangar i takstolparna. Så det borde inte läcka in iaf!
    Kollat säkringar? Dum fråga kanske. Sen kan man ju kanske pilla upp knappen o kolla om den funkar.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Nu har jag fått den att funka. Den hade bara kärvat fast. Såg i instruktionsboken att det gick att öppna den manuellt med en skruv, så jag gjorde det och smörjde upp den. Tycker dock fortfarande att det skulle vara kul om den kunde täta bättre. Undrar just vad det kan kosta att köpa en ny list?

      Comment


      • #4
        Ett tips är att ringa till fiat. Dom vet vad listen kostar.
        Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
        Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

        Comment


        • #5
          tack för tipset!

          Comment

          Working...
          X