Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tekniska frågor 2.0 16V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tekniska frågor 2.0 16V

    Tjena

    Fick höra av en kompis att man inte ska starta motorn direkt, utan vrida om till strömläget och vänta tills den röda lampan som indikerar bränsleinsprutningssystemet slocknar, innan man startar motorn.

    Stämmer detta?
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

    Mvh
    Joksi

    ¤ Garaget.org

    ¤ Joksi.net

  • #2
    Det e väl inga dieslar vi kör....skämt å sido...jag vet inte men de kan väl inte göra nåt....bättre att låta bli att ladda för fullt innnan
    motorn e uppvärmd....
    Fiat Coupe 16vt -95
    Depå - Projekt tråd - Garaget.org

    Comment


    • #3
      Nej, jag har aldrig hört nåt sånt.
      Men, för oss med startknapp blir det liksom en naturlig paus.
      Lite som en konstpaus...
      Innan helvetet brakar lös!!! *Vroooom* :-D
      Coupé 20VT LE -99 Svart
      Camaro V8 1LE -14 Röd
      Huracan V10 610-4 -14 Grå
      Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

      Comment


      • #4
        Om ni lyssnar noga när ni sätter igånng strömmen så är det ett svagt elektriskt surrande i bakgrundenn tills den lampan slocknat typ, så det kanske ligger nngt i det? Kanske skadligt o starta direkt?
        Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
        Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

        Mvh
        Joksi

        ¤ Garaget.org

        ¤ Joksi.net

        Comment


        • #5
          Det är soppapumpen du hör, men det är samma på alla bilar med elpump.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Jaha på så vis =)
            Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
            Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

            Mvh
            Joksi

            ¤ Garaget.org

            ¤ Joksi.net

            Comment


            • #7
              Spelar ingen roll. Du kan starta när du vill
              Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
              Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

              Comment


              • #8
                På tal om bränsleinsprutarindikatorn, har vid två tillfällen lagt märke till att den tänds under körning men slocknar efter typ 10 s. Någon idé om varför!?
                Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                Mvh
                Joksi

                ¤ Garaget.org

                ¤ Joksi.net

                Comment


                • #9
                  Ingen som vet vad d kan vara?

                  För övrigt så körde ja en lite hårdare runnda med ett par accelerationer idag i stan, blev sugen o prova bilen allmänt. Innan ja skulle hemåt så börja vattentempmätaren stiga upp över 80 grader och la sig till slut när ja stod på tomgång i garaget på 90 grader, lät den gå lite o de verkade inte öka mer men inte sänkas heller...får den gå upp sådär? Och bör den inte sjunka under körning igen?
                  Last edited by Joksi; 12 April 2006, 15:31.
                  Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                  Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                  Mvh
                  Joksi

                  ¤ Garaget.org

                  ¤ Joksi.net

                  Comment


                  • #10
                    Den skall ju helst vara runt 90 grader, men Coupén brukar ju gå aningen kallt.
                    Porsche Boxster S 2002

                    Comment


                    • #11
                      Hmm...okej då. Men för att slippa vara orolig, hur mkt får den gå upp som mest på mätaren för att det ska anses vara som det ska?? Oftast de här 2 veckorna ja kört den så ligger den precis snäppet under första strecket under 90 grader, vilket ja tyder som nästan 80 grader då. Så har den legat på en bra bit motorvägskörning också, men sen idag när ja drog på ett par ggr så klättrade den upp på 90 gradersstrecket, o sen stängde ja av motorn. Vet därför inte om denn skulle fortsattit klättra.
                      Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                      Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                      Mvh
                      Joksi

                      ¤ Garaget.org

                      ¤ Joksi.net

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Joksi
                        Hmm...okej då. Men för att slippa vara orolig, hur mkt får den gå upp som mest på mätaren för att det ska anses vara som det ska?? Oftast de här 2 veckorna ja kört den så ligger den precis snäppet under första strecket under 90 grader, vilket ja tyder som nästan 80 grader då. Så har den legat på en bra bit motorvägskörning också, men sen idag när ja drog på ett par ggr så klättrade den upp på 90 gradersstrecket, o sen stängde ja av motorn. Vet därför inte om denn skulle fortsattit klättra.
                        Den kan få gå upp till 110 grader och även fram till rödmarkerade området, efter det ca 120 grader är de för mycket!
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #13
                          Hmm...jasså...men vänta lite här nu, vad är kyylfläkten o termostaten till för? Den borde väl gå igång automatiskt vid en viss temperatur för att kyla o hålla tempen nere.
                          Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                          Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                          Mvh
                          Joksi

                          ¤ Garaget.org

                          ¤ Joksi.net

                          Comment


                          • #14
                            jora. men fläkten är säkert ställd runt 90-95grader innan den drar igång på allvar. så det ska nog inte vara några som helst problem


                            //PP
                            Porsche 996 C2 -00
                            Volvo V60 D3 -12

                            Comment

                            Working...
                            X