Ja, jag vet att detta är andra tråden...
...igår plockade jag bort tg.ventilen för rengöring. Fick bort ventilen, skruvade bort den lilla muttern och plockade bit för bit bort de olika delarna för rengöring.
Så var det då dags för att sätta ihop delarna igen. Med lite irritation över OM man verkligen gjort rätt, sattes så ventilen tillbaks på dess rätta ställe. Dags för test! Starar upp med lätt gaspådrag.....och vad händer...? Jo, putter putter för att sedan lägga av. Startar upp igen och denna gång ger jag mer gas. Samma sak händer fast denna gång lägger den av fortare.
Ja ha! Bara att plocka isär åbäket för andra gången för att se om jag placerat delarna fel nånstans. (VARFÖR hade jag inte bättre koll då jag tog itu dem?????) Öppnar så upp ventilen och plockar ur delarna igen. Denna gång börjar jag att placera del "ollon"-liknande metall delen längst ner, fjäder 1 och fjäder 2 ovanpå varandra och skruvar igen.
Test nr2. Denna gång känns det riktigt bra MEN, vid testkörning så känns det som att köra en automatväxlad bil!!!!! Motorn ger automatiskt runt 1500varv utan gaspådrag. Vid tomgång likaså. Den varvar alltså inte ner.
VAD har jag gjort för fel? Skall muttern skruvars åt hårdare/lösare....?
Snälla hjälp!!!!
MvH.
Plant
Pm:a mig GÄRNA med svar samt beskrivning.
...igår plockade jag bort tg.ventilen för rengöring. Fick bort ventilen, skruvade bort den lilla muttern och plockade bit för bit bort de olika delarna för rengöring.
Så var det då dags för att sätta ihop delarna igen. Med lite irritation över OM man verkligen gjort rätt, sattes så ventilen tillbaks på dess rätta ställe. Dags för test! Starar upp med lätt gaspådrag.....och vad händer...? Jo, putter putter för att sedan lägga av. Startar upp igen och denna gång ger jag mer gas. Samma sak händer fast denna gång lägger den av fortare.
Ja ha! Bara att plocka isär åbäket för andra gången för att se om jag placerat delarna fel nånstans. (VARFÖR hade jag inte bättre koll då jag tog itu dem?????) Öppnar så upp ventilen och plockar ur delarna igen. Denna gång börjar jag att placera del "ollon"-liknande metall delen längst ner, fjäder 1 och fjäder 2 ovanpå varandra och skruvar igen.
Test nr2. Denna gång känns det riktigt bra MEN, vid testkörning så känns det som att köra en automatväxlad bil!!!!! Motorn ger automatiskt runt 1500varv utan gaspådrag. Vid tomgång likaså. Den varvar alltså inte ner.
VAD har jag gjort för fel? Skall muttern skruvars åt hårdare/lösare....?
Snälla hjälp!!!!
MvH.
Plant
Pm:a mig GÄRNA med svar samt beskrivning.
Comment