Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blåst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blåst

    Blåst på sommardäcken!
    Var nere på firman som sålde bilen för att få på sommardäcken som de så vänligt förvarat åt mig.
    Då visar det sig att frontparet är helt slut fast säljaren lovat att det inte skulle vara några kostnade före nästa service.
    Eftersom jag åker till Italeien på måndag föreslog han att jag skulle fixa däcken i Tyskland, mycket billigare där påstod han.och lovade betala halva kostnaden. Annars kunde jag åka med vinterdäcken (195/50 friktion) så skulle han fixa fräsha begagnade till jag kommer hem.
    Nån som har erfarenhet av att fixa däck i Tyskland eller Italien.
    Rekomenderad maxhastighet vid regn är väl typ 30 nu.
    Dessutom fick jag en riktig schock över hur vidrigt spåriga våra svenska (i stockholm) vägar är, bilen drar hela tiden åt nått håll.
    Men please, hjälp med Reifen eller Pneumatici, tror jag det heter.
    Nuvarande däck Pirelli Pzero Asimmetrico, är de standard eller?
    Dessutom är det ok med uppkäkade framdäck på litet över 4000 mil?

  • #2
    Hade du inte kollat däcken inan du "köpte" de? Ta och beställ däck från www.dackonline.se de brukar komma hem inom en vecka. Om det är bråttom kolla in www.guson.se de har bra priser annars, de håller till i Bromma bl.a.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Brottom var ordet!

      I morgon är det långfredag och jag åker på annandagen.
      Jag tycke sommardäcken såg ok ut när jag provkörde, de satt på i januari.
      Men jag kommer inte ihåg märke eller sånt så jag kan inte säga om de skulle ha bytt ut dem.
      Förmodligen är det jag som är en klant!

      PS
      Att åka autobahn och tvingas fisåka pga dassiga däck är inget alternativ!

      Comment


      • #4
        Verkligen ont om tid... kan tänka mig att tyskarna har röda dagar under påsken som svenskar. Vet inte var du kan få tag på däck nu. Verkligen olyckligt
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Kommer att vara i Tyskland på tisdag och kvar i Italien till måndag 24:e.
          Därav frågan om någon har erfarenhet av att köpa däck där.
          Ner till Tyskland på urusla framdäck på måndag och skaffa fina nya där på tisdag är planen.

          Comment


          • #6
            Originally posted by mr_Aschberg
            Kommer att vara i Tyskland på tisdag och kvar i Italien till måndag 24:e.
            Därav frågan om någon har erfarenhet av att köpa däck där.
            Ner till Tyskland på urusla framdäck på måndag och skaffa fina nya där på tisdag är planen.
            Hör med dackonline.se/Delticom de håller till i Hannover om du kan hämta däck på plats sen hittar du någon lokal däckverkstad som kan montera de på fälg.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Kan du ta om länken, får den inte att funka


              mmmkay.
              Hittade dit, ska kolla om det går att få tag på dem.
              Skulle vara tacksam för flera råd så länge.
              Last edited by mr_Aschberg; 13 April 2006, 23:07.

              Comment


              • #8
                Originally posted by mr_Aschberg
                Kan du ta om länken, får den inte att funka
                http://www.dackonline.se/dack.html
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment

                Working...
                X