Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sportavgas. & Filter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sportavgas. & Filter

    Här kommer ännu mer frågor till er mer kunniga personer.
    Det är så att jag har ett avgassystem med 3" från turbon till katten och från katten är det 2,5" ut till slutdämparen som är 4".
    Men problemet är det att ljudet är på tok för klent och jag vill helt enkelt ha mer muller. Min fråga är då, hur ska jag lösa detta problem? Är det mellandämparen som ska bytas ut till ett fullflödesrör eller är det katten som skall bort? Eller kanske båda två?

    Sen tänkte jag även köpa ett nytt öppet filter och hittade då ett billigt dubbelkonigt filter på motorandning.com för 200kr. Är det någon skillnad på detta och BMC:s och K&N:S filter eller är det märket man betalar extra för?
    The only difference between men and boys is the price of the toys!

  • #2
    har handlat från motorandning.com....en jävla skojare e vad de är...köp riktiga märken du får vad du betalar för...
    Fiat Coupe 16vt -95
    Depå - Projekt tråd - Garaget.org

    Comment


    • #3
      Det är klart att du kan plocka bort katten, men tänk på att det är 15 000:- i böter om du skulle åka på en flygande besiktning. Sätt på en sportkatt, eller racekatt istället och ta bort mellandämparen så kommer du nog få bilen till att vråla

      Luftfilter rekommenderar jag att inte köpa något billigt skit. Det är klart att alla märkesvaror så betalar man lite extra för märket, men det är oxå andra material/krav och kontroll på märkes filter + så är dom oftast tvättbara så du kan ha det ett bra tag i bilen om du håller det i skick.

      Visst motorn låter coolare med ett öppet, men vill du ha mera effekt så satsa på en cda box istället, men det är klart, du kanske inte vill lägga hur mycket som hälst på ett luftfilter.

      http://www.redline.lt/magazine/knowl...article/75/24/
      Last edited by Komoza; 23 April 2006, 13:46.

      Comment


      • #4
        Har aldrig lyckats få igenom en beställning från motorandning...skickade in två stycken men inga grejer kom...
        With great power comes the bitches
        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

        Comment


        • #5
          Jasså. Jag har gjort en beställning därifrån en gång och det var inga problem. Men det var dock bara en pysventil.
          The only difference between men and boys is the price of the toys!

          Comment

          Working...
          X