Announcement

Collapse
No announcement yet.

Så har fjädrarna anlänt :) H&R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Så har fjädrarna anlänt :) H&R

    Så imorrn blir det till att kanske börja sänka bilen. Men skulle fan behöva lite hjälp ingen från sthlmsområdet som har lust att kika förbi och hjälpa till lite? ;D Måste man ha hela bakändan upphissade när man byter baktill eller kan man hissa och byta en sida i taget? Bak är väll relativt enkelt?

    MVH//PP
    Last edited by ParkPre; 4 May 2006, 21:11.
    Porsche 996 C2 -00
    Volvo V60 D3 -12

  • #2
    Kör med H&R..suuupernöjd!
    Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
    Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

    Comment


    • #3
      Låter toksjyst. inga probs med farthinder osv? bättre väghållning?

      //PP
      Porsche 996 C2 -00
      Volvo V60 D3 -12

      Comment


      • #4
        Re: Så har fjädrarna anlänt H&R

        Kostade? 40mm sänk?
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Re: Re: Så har fjädrarna anlänt H&R

          Originally posted by pazzo
          Kostade? 40mm sänk?
          Nått sånt Slantade med frakt och allt tot 1617kr vilket jag tycker verkar mkt överkomligt


          //PP
          Porsche 996 C2 -00
          Volvo V60 D3 -12

          Comment


          • #6
            Mina är 35mm, men kör man bara lite lungt över farthindrena så ..nemen de funkar väldigt bra hittills, väghållningen är mycket bra
            Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
            Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

            Comment


            • #7
              På punton håller krängningshämmaren i om ena hjulet står på backen när fjädern skall på, hade varit mycket enklare att lyfta båda sidor samtidigt så man inte behöver kämpa emot den också när nya fjädern skall i, men har tyvärr inte kvar coupen att titta på och se hur det ser ut där bak på den... :-(
              Men allt går ju, bara en fråga om hur mycket våld man behöver ;-)
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment


              • #8
                Re: Re: Re: Så har fjädrarna anlänt H&R

                Originally posted by ParkPre
                Nått sånt Slantade med frakt och allt tot 1617kr vilket jag tycker verkar mkt överkomligt


                //PP
                Är det lika bra pris till 20vt-n då beställer jag oxå. Var köpte du de?
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  http://stores.ebay.com/teccarshop-Auto-und-Tuningteile

                  Där beställde jag ifrån

                  MVH//PP
                  Porsche 996 C2 -00
                  Volvo V60 D3 -12

                  Comment


                  • #10
                    84jr0-->Skulle nästan sätta min vänstra på att det är samma till 16vt och 20vt, rätta mig nån om jag har fel.
                    -Coupe 16vt -95-
                    -Punto 60 -06-
                    -Alfa 156 JTS -04-

                    Comment


                    • #11
                      Re: Så har fjädrarna anlänt H&R

                      Originally posted by ParkPre
                      ingen från sthlmsområdet som har lust att kika förbi och hjälpa till lite? ;D Måste man ha hela bakändan upphissade när man byter baktill eller kan man hissa och byta en sida i taget? Bak är väll relativt enkelt?
                      Bak är det riktigt enkelt att byta du kan byta en sida i taget. Fram är lite krångligare men inget du inte klarar av. Använd verkstadshandboken som ligger i coupéinfo.
                      Porsche Boxster S 2002

                      Comment


                      • #12
                        Re: Re: Så har fjädrarna anlänt H&R

                        Originally posted by TobbeC
                        Bak är det riktigt enkelt att byta du kan byta en sida i taget. Fram är lite krångligare men inget du inte klarar av. Använd verkstadshandboken som ligger i coupéinfo.

                        Tack för infon. Vilken sida i verkstadshandboken? Finns de nå mer info än bara bilden på bakvagnen?

                        edit: hittade !!

                        MVH//PP
                        Porsche 996 C2 -00
                        Volvo V60 D3 -12

                        Comment


                        • #13
                          Re: Re: Re: Så har fjädrarna anlänt H&R

                          Originally posted by ParkPre
                          Tack för infon.
                          np. Vart i Stockholm bor du?
                          Porsche Boxster S 2002

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Fyr
                            84jr0-->Skulle nästan sätta min vänstra på att det är samma till 16vt och 20vt, rätta mig nån om jag har fel.
                            Efter semestern blir det godis för min coupe... jag planerar följande:

                            * Sänkning
                            * 3G slitsade skivor och carbotech belägg + stålomspunna slangar och ny bromsvätska som tål mycket värme
                            * G-tec chip och allt som ingår där från dumpventil till stift och öppet filter.

                            Har jag tur blir det nya fälgar oxå. Nästan så man längtar till vintern?

                            EDIT: Hoppas Togge kan fixa downpipe oxå

                            EDIT2: Det går utmärkt att endast köpa fjädrar till coupen, dämparna klarar av de, eller?
                            Last edited by 84jr0; 26 April 2006, 12:15.
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by 84jr0
                              EDIT2: Det går utmärkt att endast köpa fjädrar till coupen, dämparna klarar av de, eller?
                              Det går bra. Men väghållning blir med stor sannolikhet inte bättre om du bara byter fjädrar.
                              Porsche Boxster S 2002

                              Comment

                              Working...
                              X