Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avgassystem coupe 20vt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Aloha
    Almir, du hade lite problem med passformen, eller hur? Det var en dämpare som var felsvetsad, eller hur var det? Anta att dem skulle svetsa det rätt, sticker blueflamesystemet ut mer undertill än vad original gör?

    Nej, det sticker inte ut längre.
    Det går ju att justera den sista pipan lite som man vill ha den.

    Titta på bilderna som finns i slutet av första sidan och i början på andra sidan i denna tråd.
    Click here to visit Raceitaly
    ______________
    Fiat Coupe 20VT Plus -99
    Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
    Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
    Acura Legend 3,2l V6 -91
    SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

    "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
    Murphy´s law.

    Comment


    • Originally posted by viksson
      Nej, det sticker inte ut längre.
      Det går ju att justera den sista pipan lite som man vill ha den.

      Titta på bilderna som finns i slutet av första sidan och i början på andra sidan i denna tråd.
      Nja, jag tänker inte på baktill, utan undertill. Är mest orolig för att man får lägre frigång mot marken. På Almirs bilder så ser det inte så jätte kul ut.. men hans var ju felsvetsad.
      Attached Files
      http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
      http://www.garaget.org/?car=38250

      Comment


      • Det är de första systemet från Blueflame som jag sett varit felsvetsat. Kolla engelska forumet där dom beställt många system som varit perfa. BlueFlame är kännt på den lilla ön och ska stå för fin kvalité. skulle inte tveka själv inhandla ett..
        With great power comes the bitches
        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

        Comment


        • Japp min mellandämpare är felsvetsat, de har helt enkelt vänt ett rör fel så böjen hamnade fel. Istället för att dra upp dämparen, så drar den ner den. Jag orkade inte gnälla om det eftersom mellandämparen kommer ersättas med racecat.

          Annars är jag javligt nöjd med mitt avgassystem!
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • Ett tips till alla som är sugna på Blueflame!

            http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...=261362&page=1

            Citerar första raden:

            I've just been talking to Nigel at Blueflame about the 76mm exhaust and if there's been any further developments on it. He said it doesn't look like it's going to be out in 2007.

            Uppfattar jag fel eller menas det att systemet för coupen kommer utgå från sortimentet under 2007?

            I så fall blir det bråttom för vissa.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • Hej

              76mm är 3". Orginal blueflame är 70mm (2.75")

              Han talar om ett nytt 3" blueflamesystem som är under utveckling. Som alltså inte kommer vara klart i år.
              3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

              Comment


              • Originally posted by Fuel
                Hej

                76mm är 3". Orginal blueflame är 70mm (2.75")

                Han talar om ett nytt 3" blueflamesystem som är under utveckling. Som alltså inte kommer vara klart i år.
                Så kan det vara då! 76mm kan vara bra att ha också!
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment

                Working...
                X