If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Click here to visit Raceitaly
______________
Fiat Coupe 20VT Plus -99
Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
Acura Legend 3,2l V6 -91
SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD
"Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
Murphy´s law.
Originally posted by allan men det ska väll inte vara några problem vid besiktningen om man kör med en sport katt på blueflamesystemet??
Det finns ju en metallisk hög-flödes katt på raka rör 3" för 1750:-
Passar den på blueflamesystemet eller alla kattar passar på alla avgassystem???
Finns några som är godkända något och andra som inte är det vad är skillnaden? Om katten är 3" så passar det bara att kapa lite och fixa kopplingar mm.
Jag har för mig att race katten från raka rör har en kona i båda ändar som börjar på 2,5" och slutar på 4" man får altså kapa någon cm in på konan för att få 2,75".
Att den ena är godkänd menas nog SBF (Svenska Bilsport Förbundet) den kostar 100:- mer och då sitter det en liten stämpel som man med fördel vänder nedåt så att de kan se den om man skall tävla under SBF regler.
Mvh/Jonas
Click here to visit Raceitaly
______________
Fiat Coupe 20VT Plus -99
Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
Acura Legend 3,2l V6 -91
SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD
"Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
Murphy´s law.
84´n bilprovningen godkänner nog bara dina avgasvärden.
Det ska ju vara orginalutförande på bilen men om du bytt avgassystem, luftfilter, IC mm så kan de ju börja undra.
Jag tror inte katten kommer vara det första och största problemet.
Se bara till att du har bra co och hc värden och att den inte låter som en funny car så går det bra.
Jag har själv aldrig haft några problem med trim på bilar.
Ibland har de tagit en liten sväng och kommit tillbaka med ett litet smil på läpparna.
Skickar med en bild på race kat så att ni kan kan se konan.
Attached Files
Click here to visit Raceitaly
______________
Fiat Coupe 20VT Plus -99
Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
Acura Legend 3,2l V6 -91
SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD
"Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
Murphy´s law.
Jag är lite orolig över detta med katten 1400kr är inte mycket om man kör på hela systemet så slipper man hålla på inför besiktningen. Samtidigt är det dumt om den inte renar bra.
Hur blir det med flödet i en 100 cellers katt? Blir den som flaskhals eller?
Det kan inte bli en flaskhals. 100 cells racekat är fullflödeskat. Vad jag vet så byter du till 100cells racekat så märker du inte skillnaden mot utan kat.
Vi får hoppas att de har någon info på fccuk om katten på Blueflame systemet.
Originally posted by Freddan72 Det kan inte bli en flaskhals. 100 cells racekat är fullflödeskat. Vad jag vet så byter du till 100cells racekat så märker du inte skillnaden mot utan kat.
Vi får hoppas att de har någon info på fccuk om katten på Blueflame systemet.
Det kan vara skönt att slippa böka innan besiktningen samt om man åker dit för flygande besiktning (jag vet chanserna är små men ändå)
Även deras 300 cellers sportkat har ju metallisk monolit och är högflödes.
Så en 100 cellers stoppar upp lika mycket som ett stuprör.
Click here to visit Raceitaly
______________
Fiat Coupe 20VT Plus -99
Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
Acura Legend 3,2l V6 -91
SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD
"Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
Murphy´s law.
Comment