Vad är det för standardkit som Björn trimmar Coupeer med?
1. Novitec-chip-kopian som används uppges ge 36hk. Original Novitecchip ger 29hk. Är det moddat på nåt sätt så att det ger 7hk till?
2. Varför råder han att använda extra bränsletryckregulator? Om man bara byter chip är det ju totalt onödigt eftersom chippet redan ger extra bränsle. En extra btr ger ju bara en onödigt fet blandning som kan skada motorn i längden. För att inte tala om katten.
Btr används ju först om man även höjer laddtrycket ännu mer, men då krävs helt andra resureser än att bara sätta dit grejer.. Då behövs även koll på lambda osv. för att få blandningen rätt.
3. Är det nåt som man verkligen skulle tipsa om är det väl laddmätare, så att man har koll på hur det laddar. Vissa Coupeer funkar mindre bra med Novitecs chip, pga olika väl gjord service osv. Är EBV:n lite kladdig inuti kan man ju få laddpeakar som man bara kan se med laddmätare, plus att maxtrycket kan gå lite jojo.
Björn/Deltakungen, om du läser det här kan du väl förklara?
1. Novitec-chip-kopian som används uppges ge 36hk. Original Novitecchip ger 29hk. Är det moddat på nåt sätt så att det ger 7hk till?
2. Varför råder han att använda extra bränsletryckregulator? Om man bara byter chip är det ju totalt onödigt eftersom chippet redan ger extra bränsle. En extra btr ger ju bara en onödigt fet blandning som kan skada motorn i längden. För att inte tala om katten.
Btr används ju först om man även höjer laddtrycket ännu mer, men då krävs helt andra resureser än att bara sätta dit grejer.. Då behövs även koll på lambda osv. för att få blandningen rätt.
3. Är det nåt som man verkligen skulle tipsa om är det väl laddmätare, så att man har koll på hur det laddar. Vissa Coupeer funkar mindre bra med Novitecs chip, pga olika väl gjord service osv. Är EBV:n lite kladdig inuti kan man ju få laddpeakar som man bara kan se med laddmätare, plus att maxtrycket kan gå lite jojo.
Björn/Deltakungen, om du läser det här kan du väl förklara?
Comment