Announcement

Collapse
No announcement yet.

säkringsproblem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • säkringsproblem

    skulle koppla in ljuset i min laddtrycksmätare nyss via dimmern till intsrumentpanelen. Drog ut sladden till både dimmern o den som justerar höjden på halvljuset. Börjar sen prata i telefon o glömmer då bort vilken kontakt som satt var o klart kopplar jag fel. Så nu har jag inget ljus på instrumentpanelen och det funktar inte att justera höjden på ljuset. Misstänker att det är en säkring som gått men kan inte hitta var de sitter till jusst dessa två. Vet någon vilka säkringar det är???? behöver ju ljus på intstrumenten till helgen så man ser hur fort det går hem från Varberg.

    Håkan
    yellow 16VT -96 evo-chip -smälld
    saab 9-5 2,3t -04
    Pontiac Firebird 67-77 drömmer

  • #2
    Kan detta hjälpa? Eller blir du bara mer orolig?

    http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?threadid=5848
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Hittade säkringen så nu kan jag jusstera höjden på halvljuset.....får även ljus i själva dimmern men inget ljus i laddtrycksmätaren eller på instrumentpanelen.....någon som vet vad felet kan vara????
      yellow 16VT -96 evo-chip -smälld
      saab 9-5 2,3t -04
      Pontiac Firebird 67-77 drömmer

      Comment


      • #4
        Jepp har kollat chipet o det ser helt ut....

        Precis jag får ljus i själva dimmern men inte över mätarna..

        Kan jag ha haft sönder lampan tro?....
        yellow 16VT -96 evo-chip -smälld
        saab 9-5 2,3t -04
        Pontiac Firebird 67-77 drömmer

        Comment


        • #5
          ...

          Originally posted by Hocke
          Hittade säkringen så nu kan jag jusstera höjden på halvljuset.....får även ljus i själva dimmern men inget ljus i laddtrycksmätaren eller på instrumentpanelen.....någon som vet vad felet kan vara????

          .....nu blev jag lite förvirrad.....! :-/ (vilket iof händer ganska ofta)
          Alltså ljus i själva dimmern men inte instrumentpanelen...?

          Själv råkade jag ju ut för en kortslutning som sprängde säkringen i "dimmerdosan"(enheten där du justerar ljuset för mätarna samt lägena för framljusen). Bifogar bild nedan!

          Plocka ut enheten och kolla om ett svart "chip" sprängts. Bara en tanke!
          Attached Files
          /Giallo Ginestra

          Comment


          • #6
            Jepp...hade brännt chipet...det syns bara inte men men gjorde en patentlösning o kopplade mig förbi dimmern istället då den aldrig används...så nu funkar allt som det ska igen
            yellow 16VT -96 evo-chip -smälld
            saab 9-5 2,3t -04
            Pontiac Firebird 67-77 drömmer

            Comment


            • #7
              ....

              ....bra där!
              /Giallo Ginestra

              Comment


              • #8
                Originally posted by Hocke
                Jepp...hade brännt chipet...det syns bara inte men men gjorde en patentlösning o kopplade mig förbi dimmern istället då den aldrig används...så nu funkar allt som det ska igen
                Hej, har nämligen samma problem... Vill gärna veta hur du kopplade förbi dimmern? Kör nämligen utan instrumentbelysning.. Förresten vet någon vad L (+, - och L?) står för?
                Fiat Coupé 16v Turbo

                http://www.garaget.org/?car=69005

                Comment

                Working...
                X