Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mycket meck

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mycket meck

    Nu blev det äntligen så att jag fick tag i en coupé med turbo iaf! Men det är mycket meck på den. Toppen och alla ventiler är utbytta och precis monterade tillsammans med grenröret och lite annat. Den står just nu på verkstan och kommer förhoppningsvis vara körbar innom 1-2 veckor beroende på hur mycket tid jag och farsan har att jobba på den.

    EDIT: Har lite bilder jag ska lägga upp någonstans också...

    AHA! Skapade en depå sida för bilen nu!

    http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=259

    Förresten stereoinstallationen som syns på bilderna vet jag ingenting om... Kan inget om bilsterobyggnad (ännu). Ser den konstig ut? Tyckte kabeln som går från slutsteget till batteriet ser onödigt tjock ut?
    Last edited by Flammie; 3 June 2006, 18:04.

  • #2
    Hon är en oslipad diamant...precis som Millers bil som han funderar på kommer bli skit bra
    With great power comes the bitches
    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

    Comment


    • #3
      Hehe. Jo jag hoppas det, det är som sagt "Mycket meck" men jag får mycket hjälp så det ska nog gå bra. Det svåra efter att motorn är ihopplockad och fungerar som den ska är vad jag ska ta tag i först... Iof vill jag få utsidan fixad... men o andra sidan så sitter man ju själv på insidan... ARGH!

      Jaja jag håller er updaterade

      Förresten... någon som kan identifiera denna hötalare? De sitter monterade i framdörrarna.

      http://sfk.ibk.se/depa/showfile.php?...3&type=picture
      Last edited by Flammie; 3 June 2006, 19:37.

      Comment


      • #4
        Kommer från http://www.lanzar.com/

        Har aldrig hört talas om märket. Har du testat dem ännu?
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #5
          6,5" mid bass högtalare. Lanzar är ett schysst märke så behåll dom du.

          Kabeln till slutsteget ska vara grov så det är bara bra. Sen kan man ju alltid dra kablarna som man själv vill... gömma dom bättre eller nåt, men på bilderna ser det ut som killen använt bra kablar iaf! Lycka till med meckandet!

          Comment


          • #6
            Ah, trevligt att han satt in bra grejjer. Jag har inte haft en chans att testa prylarna än, första prioritet att få den rullande Sen kommer jag bli tvungen att montera ett högtalargaller över dom pga att jag vet att någon gång kommer jag sätta foten i någon av dom... (typiskt mig)

            Men så fort allt sitter där det ska så ska jag testa prylarna. Verkar ju vara ett hyffsat steg i skuffen också, Gas Alpha X4 (4x100W) så det kan nog bli ordentligt med tryck i bilen. Har inte kollat vad som sitter bak i bilen dock.

            Vi får se när nästa mecktillfälle blir, antagligen inte förrens till helgen då jag inte är tillräckligt motorkunning för att göra jobbet under huven. Men jag lär mig allteftersom

            Comment


            • #7
              Originally posted by Flammie
              Ah, trevligt att han satt in bra grejjer. Jag har inte haft en chans att testa prylarna än, första prioritet att få den rullande Sen kommer jag bli tvungen att montera ett högtalargaller över dom pga att jag vet att någon gång kommer jag sätta foten i någon av dom... (typiskt mig)

              Men så fort allt sitter där det ska så ska jag testa prylarna. Verkar ju vara ett hyffsat steg i skuffen också, Gas Alpha X4 (4x100W) så det kan nog bli ordentligt med tryck i bilen. Har inte kollat vad som sitter bak i bilen dock.

              Vi får se när nästa mecktillfälle blir, antagligen inte förrens till helgen då jag inte är tillräckligt motorkunning för att göra jobbet under huven. Men jag lär mig allteftersom
              det här kommer bli bra . jag har också lite jobb på min men det kommer nog också bli bra hoppas att du kommer att få det bra med din coupe ägande

              mvh/bergmark
              Fiat coupe 16VT

              Comment


              • #8
                Jodå det blir nog bra. Men man blir lite skrämd av alla fel man hittar och vill åtgärda. Känns som att jag har mina 2 veckors semester uppbokade...

                Snabb punktlista på det som skall fixas:

                1. Montera ihop motorn och få den att gå som den ska

                2. Måla/lacka om frontspoilern, en av "bakljusringarna"

                3. Beställa lite nya div. plastdelar som sitter bakom frontspoilern och under motorn.

                4. Städa ur och fräsha upp inredningen

                Detta är bara det viktigaste grejjerna... Suck

                Förresten, kan man göra något åt lädersätena? Det ser lite sprucket ut på förararsidan men det är bara utseendemässigt. Finns det någon/något sätt att göra detta osynligt på något sätt?

                Comment


                • #9
                  skokräm sedan läder cream.
                  Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                  S/y Mascot
                  S/y Rebell
                  20vT
                  Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                  Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                  Comment


                  • #10
                    TurtleWax har ett bra medel.
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #11
                      Trevligt med snabba svar! Synd bara att jag inte hinner fixa till allt lika fort...

                      Efter att ha läst denna tråd och sett hur snyggt det blev så ligger det en sak till i att göra korgen:

                      http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?threadid=6153

                      Lyktglasen gör hela fronten enligt mig så att polera dom till en såndär superfinnish kan ju bara bli snyggt

                      Comment


                      • #12
                        Flammie.

                        Du har PM.
                        Click here to visit Raceitaly
                        ______________
                        Fiat Coupe 20VT Plus -99
                        Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
                        Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
                        Acura Legend 3,2l V6 -91
                        SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

                        "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
                        Murphy´s law.

                        Comment


                        • #13
                          Såg att bussningarna i framvagnen verkar helt slut på bilen... Dom är spruckna och ser inte alls bra ut. Om man nu ändå ska byta kanske man ska satsa på lite hårdare bussningar som typ powerflex eller dylikt?

                          Vilka ska man isf satsa på och vart kan man handla dom i sthlm?

                          Comment


                          • #14
                            köp inget rengörings/impregnerinngs medel på bilmackar, bäst kvalité får du om du kostar på de lite på medel från en möbelsäljare. ska sj också göra det så småninom tänkte ja, så länge sätena ser bra ut ska man passa på o skydda dem =)
                            Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                            Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                            Mvh
                            Joksi

                            ¤ Garaget.org

                            ¤ Joksi.net

                            Comment


                            • #15
                              Jag kör med Leather Master Bilvårdskit på mina säten.
                              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                              Min projekttråd - 19T
                              Min Youtube kanal
                              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                              Comment

                              Working...
                              X