Announcement

Collapse
No announcement yet.

Naturligtvis regn!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ser fräch ut snygg
    Fiat coupe 16VT

    Comment


    • #17
      Ja så var man hemma efter ca 125 mil med en snittförbrukning på 0,77, vilket man får tycka är bra. Nu var det juh nästan bara långkörning, men ändå...
      La in en del bilder från träffen i Luleå i depån, man får väl hoppas att det är ok, med tanke på att det är övervägande från FCC?

      http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=264

      Jo Joksi nog fick man en del flugor å annat skit där fram, men d är ba å ta å göra rent igen...

      Tack bergmark, såg att du är från Skellefteå, undrar om d var d jag mötte just utanför Skellefteå i lördags?
      Oki ha d alla, å vi hörs vidare
      Attached Files

      Comment


      • #18
        Som jag sagt i en annan tråd - den högra Coupen är nog ändå lite snyggare va..?

        (hukar mig!)
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #19
          He he jo så är d, tycker även jag, fast d är ändå fina linjer på båda...
          Attached Files

          Comment


          • #20
            Fast det där var en CC och inte en BC som den gula?
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #21
              Nope det är en BC och just denna bild är från den gula, som Finn renoverade.
              Bifogar en bild från CC innifrån, är en del som skiljer dem åt...
              Attached Files

              Comment


              • #22
                Aha det var nog att han tagit en nyare ratt som lurade mig. BC har ju träratt.. Så sant att det är heltextilstolar i CC.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #23
                  Originally posted by l24spider
                  Ja så var man hemma efter ca 125 mil med en snittförbrukning på 0,77, vilket man får tycka är bra. Nu var det juh nästan bara långkörning, men ändå...
                  Hallå där!

                  Hmm...0,77...de va inte illa de, du åkte sj? packning?
                  Snitthastighet? Berätta mer =)

                  Ska sj iväg resa en 180 mil resa i veckan så de kan va intressant o höra me bennsinförbrukningen o hastigheten, me tanke på att du verkar va den enda här me samma motor, resten är ju turbofreaks =P
                  Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                  Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                  Mvh
                  Joksi

                  ¤ Garaget.org

                  ¤ Joksi.net

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by per
                    Aha det var nog att han tagit en nyare ratt som lurade mig. BC har ju träratt.. Så sant att det är heltextilstolar i CC.
                    Japp inte bara meteorologen är en luring, utan även jag
                    Ratten kommer dessutom från en 128 Sport Coupé, tyckter den är lite bättre, som info kan jag berätta att den i t ex BC är en plastratt som ser ut som trä...

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Joksi
                      Hallå där!

                      Hmm...0,77...de va inte illa de, du åkte sj? packning?
                      Snitthastighet? Berätta mer =)

                      Ska sj iväg resa en 180 mil resa i veckan så de kan va intressant o höra me bennsinförbrukningen o hastigheten, me tanke på att du verkar va den enda här me samma motor, resten är ju turbofreaks =P
                      Tjena, ja bilen går rätt billigt, fast å andra sidan gasar jag väl inte så mkt...
                      Var väl ibl uppe i runt 130-140 som värst, låg väl runt 110 annars, sen ärä juh alla j*kla stolpar m kameror i som ställer till det
                      D var jag å frun som "red" iväg och vi hade en liten väska typ handbagage bara.
                      Förutom detta så har bilen med jämna intervaller varit på service sen d var ny, kan kanske spela en liten roll, fast det handlar juh ändå hur man kör...

                      Jo d finns juh en del "Turbofreaks" här, men vi får nog plats alla, vi har juh sas samma intresse och håller ihop å hjälps åt, precis som d ska vara
                      Attached Files

                      Comment


                      • #26
                        Så sant som det är sagt =)

                        Jaha, okej visste inte att de fanns fartkameror utplacerade längs motorvägarna längre uppi sverige,jobbigt.

                        Jo visst spelar hastighet o accelerationer in lite i snittet, men egentlien så låter d ganska så vettigt de där. Inget anmärkningsvärt me förbrukningen, ja har väl bara blivit uppskrämd av folk på forumet om den här "Lampredi"-motorn.

                        De flesta 2.0 16v ja känner till e inte törstiga, dvs på lands o motor-vägar. Min gamla Toyota drack ju också runt 0,7 vid 110 (enligt boken) och 0,75 vid prick 130km/h (eget test). O då hade motorn gått så långt som 20k+ mil också.
                        Polarens Opel Calibra me lite mer effekt, dock 2.0, var en jävla billig bil, drog ca 0,8 bara runt 160-170.
                        Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                        Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                        Mvh
                        Joksi

                        ¤ Garaget.org

                        ¤ Joksi.net

                        Comment

                        Working...
                        X