Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Alltså för en novis är det där rätt svårt Turbo. Säg att en dämpare har 52 lägen (från soft till hard). Det betyder att ett läge är rätt och 51 andra fel. Sedan är det bara riktiga coilovers fram till Coupén. Bak är det samma som original. Det går inte att justera höjd i bak.

    Med höjdändringar av vagnen kommer vi in på balansen på bilen. Helst ska en bil, som det går att justera höjden på, vägas för att få rätt vikt över resp axel och rätt vikt för varje däck.

    Så jag tycker att man ska köpa en sänkningssats istället och till det fina dämpare. Då slipper man all skit med inställningar och kan ägna sig åt körningen
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #17
      Grattis! Och kul att du lyckades ta dej ur (i detta fall..) BMW-träsket ..

      Vilken stad i detta avlånga land har fått en coupe-tillökning då?
      Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
      Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

      Comment


      • #18
        Originally posted by Freddan72
        Alltså för en novis är det där rätt svårt Turbo. Säg att en dämpare har 52 lägen (från soft till hard). Det betyder att ett läge är rätt och 51 andra fel. Sedan är det bara riktiga coilovers fram till Coupén. Bak är det samma som original. Det går inte att justera höjd i bak.

        Med höjdändringar av vagnen kommer vi in på balansen på bilen. Helst ska en bil, som det går att justera höjden på, vägas för att få rätt vikt över resp axel och rätt vikt för varje däck.

        Så jag tycker att man ska köpa en sänkningssats istället och till det fina dämpare. Då slipper man all skit med inställningar och kan ägna sig åt körningen
        Precis vad jag tycker också om coilovers, för mig och kanske för många andra kan det vara overkill, jag skulle nog aldrig hålla på med dessa inställningar högst troligt är att man ställer in det en gång och låter det vara. Förstår de som satsar på bankörning helt men för en bil som man kör dagligen så anser jag det är lite overkill. Bra dämpare och fjädrar räcker långt. Bara vad jag tycker. Man kan köpa sänkfjädrar och uppgradera bromsar för samma pris som man får betala för coilovers.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #19
          Nog kan man väl ställa höjden med de "coilovers" som finns till Coupen bak. Det är ju en liten plattform som fjädern sitter på som går att justera i de coiloverkit jag sett.

          Panda 169

          Comment


          • #20
            Inte enligt KWs hemsida.
            Det står Tiefe VA/HA 30-60/45 (mm)

            Det kanske finns andra märken som har detta?
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #21
              Jo, måste erkänna att jag inte kollat på KW faktiskt. Men FK.

              Panda 169

              Comment


              • #22
                Det stämmer ! K/W har förbisett detta !!!???

                Men visst finns det färdiga justerplattor som man relativt enkelt kan anpassa bak även från K/W.... Finns att köpa löst om man vill..... Mvh Togge !
                ¤TOGGEX¤

                Comment

                Working...
                X