Announcement

Collapse
No announcement yet.

Västkebyten samt "engine injection" lampan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Västkebyten samt "engine injection" lampan

    Som ni vet har jag som bekant tjackat en coupe 20vt.

    Den har ju säkert stått i 2-3år innan köpet.

    Till min fråga.....Är det att rekomendera att byta samtliga vätskor (oljor m.m) ?
    Vilka typ av oljor är att rekomendera för coupén ?


    Samt att, idag när jag var ute o burna så blinka "engine injection" varningslampan ett par gånger, varav jag blev lite nojjig .....e de nåt stort problem ? och hur kan jag åtgärda det ?

    Lite åsikter från proffsen här vore väldigt behjälpligt

    Ps. Har sökt efter ovanstående på forumet, men inte hitta nåt bra svar btw. Ds.

  • #2
    Ja byt alla oljor, vätskor, luftfilter, oljefilter mm. Gör med andra ord en rejäl storservice......

    Jag sökte på motorolja och fick 16 svar. Inte så illa pinkat. Eller du kanske menade att du inte hittade något vettigt svar angående injection-lampan när du sökte?
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Tack freddan, då ska ja fixxa byten nu i veckan så pärlan mår bra
      Kollat alla nivår o de ser bra ut, men gammla oljor är ju aldrig nåt hitt

      Jo jag menade "engine injection" lampan.


      har läst på lite engelska forum, och tydligen så kan den blinka till lite "hipp som happsen"
      Nån som kan bekräfta detta ?

      Comment


      • #4
        Kanske är kass jordning?
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #5
          Vet i faan om de e jordningen .. ?

          Är alla varningslampor jordade varförsig, eller sitter jordningen i fördelardosa över samtliga varningslampor ...logiska e ju iof att dem är singeljordade....fick hem kopplingsschemat presic som ja ska sätta mig in i, nu på momangen ...

          Comment


          • #6
            Originally posted by Mr Moose
            Vet i faan om de e jordningen .. ?

            Är alla varningslampor jordade varförsig, eller sitter jordningen i fördelardosa över samtliga varningslampor ...logiska e ju iof att dem är singeljordade....fick hem kopplingsschemat presic som ja ska sätta mig in i, nu på momangen ...

            ...inte grenrörsproblem hoppas jag....?
            /Giallo Ginestra

            Comment


            • #7
              Om du är i närheten av uppsala nån gång så kan jag kolla felkoderna åt dig. Eller så åker du in till nån verkstad och kollar, borde inte kosta så mycket
              /Peter

              Comment


              • #8
                Originally posted by Chorus
                Om du är i närheten av uppsala nån gång så kan jag kolla felkoderna åt dig. Eller så åker du in till nån verkstad och kollar, borde inte kosta så mycket
                Faan de vore ju riktigt kanon, Har iaf bokat in en storservice nu på VIA nästa vecka då dem ska gå igenom hela bilen o åtgärda alla småfel.

                Comment


                • #9
                  Faan , dem hörde av sig från VIA och sa att de blivit felbokning och att man inte kan få nån tid föränn i aug

                  I vilket fall, liten uppdatering på problemet.


                  Engine injection blinkar till när bilen är kall på låga varv, då hackar bilen som faan också om jag inte gasar till....... va kan de bero på ?

                  Sen hör jag även ett typ av knaster ljud(låter som nåt skaver mot något annat) när jag gasar(och endast nr jag gasar)..detta uppmärksammas endast med fönstrerna uppe, annars hörs de inget missljud....nån som vet vad de kan vara ?

                  Ska man höra ljud när man växlar ?
                  De låter inte som om nåt e fel, men man kan ju alltid fråga

                  Kan ju tillägga för sakens skull att mitt bilintresse kom först för ett halvår sen , så jag är riktigt novis när de gäller bilar, men jag lär mig snabbt

                  hare bra ute i solen boys !

                  Comment

                  Working...
                  X