Liten rapport för 20VT chip.
Sedan förra sommaren har jag kört runt med ett Gtec chip från snubben i England.
Det funkade kanon, men idag fick jag chansen att prova med ett Gtec2 istället. Slängde i det och körde runt nästan en timme... Och visst blev det skillnad, även om det mest är i mellanregistret samt innan trycket kommer på riktigt. Kändes mera körbar än med det tidigare chippet, som jag tyckte gjorde underverk jämfört med orginal just när det gäller körbarhet.
Nackdelen är väl att det ska köras på minst 97 oktan och helst med bra laddluftkylning för att minska risken för spikning.
Sedan förra sommaren har jag kört runt med ett Gtec chip från snubben i England.
Det funkade kanon, men idag fick jag chansen att prova med ett Gtec2 istället. Slängde i det och körde runt nästan en timme... Och visst blev det skillnad, även om det mest är i mellanregistret samt innan trycket kommer på riktigt. Kändes mera körbar än med det tidigare chippet, som jag tyckte gjorde underverk jämfört med orginal just när det gäller körbarhet.
Nackdelen är väl att det ska köras på minst 97 oktan och helst med bra laddluftkylning för att minska risken för spikning.
Comment