Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lås på bakluckan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lås på bakluckan

    Har irriterande problem med min backlucka när jag ska larma på bilen. Efter att ha spelat lite högt musik eller svängt lite med bilen så vägrar den låsa eftersom bakluckan flyttar på sig lite. Den går inte upp den är fortfarande låst men jag måste smälla igen den varje gång. Kan man koppla loss c-låset eller något? Vill att larmet ska gå vid inbrott dock. Har Cargard 930 (tror jag) larm.

    Idéer?
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

  • #2
    har du c-lås på bakluckan??
    With great power comes the bitches
    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

    Comment


    • #3
      Originally posted by TurboNimitz
      har du c-lås på bakluckan??
      Kanske inte c-lås men lås finns vete fan vad jag ska kalla det men den gör att bilen låses upp när man låser/larmar!
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Hej Amir!

        Justera kontakten ibagageluckan. Luckan ska trycka på den kontakten, vilket indikerar att luckan är stängd. Är inte kontakten till tror den lilla boxen under förarsätet att bilen inte är stängd, vilket gör att den låser upp sig igen för att visa att något är fel.
        Kontakten sitter på en en "mutter", och går att justera. Din ligger kanske på gränsen precis som min gjorde, vilket gjorde mig vansinnig.. Kom på det av en ren slump..
        Jag tror att det är detta som är fel..
        Mvh Alex.

        Comment


        • #5
          Re: Hej Amir!

          Originally posted by kanskecoupe
          Justera kontakten ibagageluckan. Luckan ska trycka på den kontakten, vilket indikerar att luckan är stängd. Är inte kontakten till tror den lilla boxen under förarsätet att bilen inte är stängd, vilket gör att den låser upp sig igen för att visa att något är fel.
          Kontakten sitter på en en "mutter", och går att justera. Din ligger kanske på gränsen precis som min gjorde, vilket gjorde mig vansinnig.. Kom på det av en ren slump..
          Jag tror att det är detta som är fel..
          Mvh Alex.
          Ska titta på det! Tackar så mycket för tipset!
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment

          Working...
          X