Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forge dump dv006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forge dump dv006

    Har en fiat coupe 20VT-00 och ska ha en ny dumpventil.....

    Det är väll denna dumpen
    (forge - DV006 återcirkulerande) som ni flesta här på forumet använder????

    http://www.forgemotorsport.co.uk/con...roduct=FMDV006

    Vad jag kan se så kostar den ca 900kr på denna sida, låter det rimligt..hur mycket landar frakten på tro??

  • #2
    Tror du ska kolla på priset med VAT (skatt). Räkna med 10 pund i fraktkostnad.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      94 Pund men VAT (engelsk moms) * 13.70 = 1300 kronor.
      Sen tillkommer frakten 1-200 kr. Jag tror du kan köpa för i princip samma pengar i Sverige. Tror jag betalade 1500 kronor för min förra sommaren.

      Det är helt rätt dump. Du måste ha en återcirkulerande dump till 20ventilaren eftersom den har Bosch Motronic motorstyrning.
      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

      Comment


      • #4
        vad finns det för svenska sidor med denna dumpventil då???

        Föresten gjorde dumpen någon effekt....minskade fördröjningen något mellan växlingarna eller det var samma..
        Blev det någon skillnad på ljudet..??

        MVH/allan

        Comment


        • #5
          http://www.streetperformance-butik.se/ säljer den för 1495 kr.
          Jag köpte min hos TurboChip på Kungsholmen i Stockholm, tror jag dom hette. Sysslar mest med Audi. Har för mig Etapp.se i Göteborg säljer den också.

          Såg att de hade olika artikelnummer till UNO resp PUNTO så kolla att du får rätt för din Coupe. Det enda som kan skilja är fjäderns hårdhet. Som info till butiken: 20vt ska ladda topp 1.1 bar.

          1 - den funkar utan att släppa så att motorn inte hostar vid plötslig motorbroms. Plastdumpen åldras snabbt eftersom den sitter så varmt.
          2 - hör "Wooshen" nu vilket jag inte gjorde förrut.
          3 - så länge plastdumpen lever så är det ingen stor skillnad. Forgedumpen är lite distinktare.
          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

          Comment


          • #6
            jag kunde inte hitta någon-dumpventil på värken etapp eller turbochips hemsida
            ????

            Comment

            Working...
            X