Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilprovning besiktningsombudsman

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilprovning besiktningsombudsman

    Ringde nyss till en besiktnings ombudsman
    Enligt dom så får jag knappt sätta på michelin däck på bilen eftersom jag har pireli haha..

    Det var tydligen inte tillåtet att plocka ur baksätet i bilen fick inte byta ratt inte fälgar inte kolfiberhuv. inte 3 tums avgas inte bättre bromsar inte sänka höja förminska bredda platta till han började nästan skrika när jag nämde chip byta turbo o öka laddtryck..

    Tycker att han var en väldigt otrevlig äldre herre att prata med..

    Enda som kunde hända dock om man bytte något o de upptäckte det på besiktningen var att man fick en 2a.

  • #2
    Om bilen är helbilsgodkänd (?) så får man väl i stort sett inte byta något, förutom i servicesyfte och då skall orginal/pirat orginal delar användas.
    Men nog kan man få mer än en 2:a om de kommer på en. I värsta fall blir det väl en reg. besiktigning?

    Panda 169

    Comment


    • #3
      Låter väldigt skrattretande men helbilsgodkända bilar får man inte modda
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Jim

        Nej ingen reg besiktning eftersom bilen är helbilsgodkänd så kunde man inte göra en "reg besiktning".
        Frågade om det gick att modda om bilen och sedan reg besikta den.

        Men icke

        Tycker hela systemet verkar vara ganska idiotiskt.

        Comment


        • #5
          Re: Jim

          Originally posted by Blinkblink
          Nej ingen reg besiktning eftersom bilen är helbilsgodkänd så kunde man inte göra en "reg besiktning".
          Frågade om det gick att modda om bilen och sedan reg besikta den.

          Men icke

          Tycker hela systemet verkar vara ganska idiotiskt.
          Tro mig det är bra ibland! Men grinig besiktnings gubbe du stötte på Bara att besikta hos en annan så går den igenom. Fixat huv nu?
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            :O

            nej alltså jag ringde till bilprovningen han kopplade mig till en besiktningsombusman eftersom jag ville ställa lite frågor.

            Jag har inte hunnit fixa huv ennu..känns som jag snart bytt hela bilen, o service på tisdag kamrem vatten pump osv..

            O det börjar svida i kassan nudlar o ris med ketchup i ett par månader framöver

            Comment


            • #7
              Re: :O

              Originally posted by Blinkblink
              nej alltså jag ringde till bilprovningen han kopplade mig till en besiktningsombusman eftersom jag ville ställa lite frågor.

              Jag har inte hunnit fixa huv ennu..känns som jag snart bytt hela bilen, o service på tisdag kamrem vatten pump osv..

              O det börjar svida i kassan nudlar o ris med ketchup i ett par månader framöver
              Du får mat i alla fall! Jag nöjer mig med vatten bara
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                .

                haha
                Jo men jag hadde hoppats attj ag skulle kunna skaffa en kolfiber huv o inte behöva inhandla en vanlig också, får bli en vanlig nu.

                Comment


                • #9
                  Re: .

                  Originally posted by Blinkblink
                  haha
                  Jo men jag hadde hoppats attj ag skulle kunna skaffa en kolfiber huv o inte behöva inhandla en vanlig också, får bli en vanlig nu.
                  Kolfiber kostar! Men såldes det inte något lättare huv på coupeteile?
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    jorå visst finns det huvar där nästan 900 euro kostar dom
                    Skulle vara helt okej, men de har sånna där flärpar för en del av lyset som jag inte alls gillar tyvär

                    Comment


                    • #11
                      hm funderar på att chipa btr o pysventil, hur blir det på besiktningen kan man bara skruva ner laddtrycket till 0.8 som skall vra orginal och besikta som vanligt?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Blinkblink
                        hm funderar på att chipa btr o pysventil, hur blir det på besiktningen kan man bara skruva ner laddtrycket till 0.8 som skall vra orginal och besikta som vanligt?
                        Så länge avgasvärden är OK så behöver du inte göra något!
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #13
                          hett så om jag har en snäll besiktningsman som inte frågar så mycket om röda blåa gula slangar o filter o grejer som går överalt så kan man få igenom en bil med 800 hästar :P? om avgasvärdena är okej? :P

                          Comment

                          Working...
                          X