Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjullager bak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjullager bak

    Hittade ett par trådar om detta, men jag har fler frågor..
    Konstaterade idag att det inte var fram det gått, utan bak, passagerarsidan. Tycker nästan man kan höra hur grejerna far omkring löst när man snurrar på navet.. Så tänkte byta.
    Plockade bort allt "löst", typ bromsok, skiva, abs-givare. Men sen då? Petar man bort locket som sitter i navet och drar medans man håller emot i insexan på baksidan?
    Har inte gjort detta tidigare, men det ser ju relativt simpelt ut.
    Tips?

    Panda 169

  • #2
    Kolla verkstadsmanualen om du kan få några tips.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      du har alldeles rätt fast du behöver inte hålla emot m insekts baktill.. sitter så hårt ändå... inget svårt alls... när du får loss bulten får du loss nav o hjullager (komplett) bara sätta dit det nua skruva tillbaka o tuta o köra =)
      Vart tog min nacken vägen!?

      Comment


      • #4
        Okej, låter fint.
        Bara en sista grej då, hur får man väck locket som sitter i mitten på navet? Såg att Fiat tydligen har nått speciellt verktyg till det, men det verkar lite väl överdrivet.

        Panda 169

        Comment


        • #5
          Jag pillade först loss lite med en skruvmejsel. sen tog jag en polygrip o greppade o vickade loss den. Funkar rätt bra men man får vara lite försiktigt. den e rätt mjuk. likadant när du slår på den sen. knacka på den försiktigt. jag la på lite koppapasta på den innan jag satte dit den igen..
          Lycka till!!
          Vart tog min nacken vägen!?

          Comment

          Working...
          X